Wydział Inżynierii Środowiska

Informacje dla studentów rozpoczynających studia stacjonarne II stopnia

Szanowni Studenci,

Serdecznie witam Was na naszym wydziale i ogromnie cieszę się, że wybraliście Wydział Inżynierii Środowiska.

Zapraszam na spotkanie informacyjne - spotkanie odbędzie się w piątek 28.02.2025 r.
w budynku D1 - Plac Grunwaldzki 13 - w sali 301, spotkanie rozpocznie się o godzinie 10.00.

Na spotkaniu zostaną Państwu przekazane niezbędne informacje dotyczące organizacji i przebiegu studiów na Wydziale Inżynierii Środowiska, obejmujące obowiązki, prawa i przywileje studentów Politechniki Wrocławskiej.

prof. dr hab. inż. Bartosz Kaźmierczak
Dziekan Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej

Ważne informacje dla studentów rozpoczynających studia stacjonarne II stopnia w roku akademickim 2024/2025

1. Udział w Dniu Wstępnym

Udział w Dniu Wstępnym należy traktować jako obowiązkowy przywilej. Chcemy spotkać się z Wami wszystkimi, przywitać Was i uroczyście przyjąć w poczet społeczności akademickiej. Na Uroczystość zapraszamy do sali 301 - budynek D1 w piątek 28.02.2025 r. - na godzinę 10.00.
Adres: Plac Grunwaldzki 13, Wrocław.

Szatnia dla Studentów znajduje się w budynku D1 na parterze.

2. Numer albumu

Do dnia 24 lutego br. każda osoba przyjęta na studia otrzyma numer albumu. Osoby, które były już Studentami PWr. otrzymają dotychczasowy nr albumu.

3. Akceptacja Ślubowania i Oświadczenia

Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptację będzie można dokonać od 25 lutego do 8 marca 2025 roku na stronie USOSweb o ile osoba przyjęta na studia II stopnia rozpoczyna studia z dniem 01.03.2025 roku.

Oświadczenie, które będzie dostępne w USOSweb w tym samy terminie również będzie do akceptacji.

4. Aktywacja studenckiej skrzynki pocztowej po otrzymaniu numeru albumu

Szczegółową informację jak aktywować studencką skrzynkę pocztową można znaleźć pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie

Adres email studenckiej skrzynki pocztowej jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl

W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl 

5. Reset lub ustawienie hasła

Do zalogowania się do systemów informatycznych niezbędne jest poznanie swojego unikatowego loginu dla konta_AD do systemów informatycznych oraz ustawienie indywidualnego hasła dostępu.

Posiadając aktywną skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta_AD.

Instrukcja jak można tego dokonać dostępna jest pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla

W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+ad@pwr.edu.pl

6. Poczta studencka

Szczegółowa informacja dostępna pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/poczta-studencka

W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl

7. System teleinformatyczny USOS

Studenci rozpoczynający studia w roku akademickim 2024/2025 korzystają z systemu teleinformatycznego USOS.

Logowanie do systemu USOS:
Logowanie się do systemu teleinformatycznego USOS dostępne jest pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl

Instrukcja USOSWeb dla STUDENTÓW

8. Opłata za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS):

Absolwenci Politechniki Wrocławskiej studiów I stopnia, którzy w semestrze bezpośrednio następującym po semestrze ukończenia studiów I stopnia podejmują studia II stopnia na Uczelni, albo studenci studiujący równocześnie na studiach I i II stopnia (na różnych kierunkach studiów) mogą posługiwać się dotychczasową ELS. W takim przypadku należy złożyć w dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska w Biurze Obsługi Studenta do 03.03.2025 r. oświadczenie studenta dotyczące miejsca otrzymania ELS - NIE NALEŻY DOKONYWAĆ OPŁATY ZA ELS.

Student, który podejmuje studia II stopnia i nie spełnia powyższego kryterium składa niezwłocznie, najpóźniej do 28.02.2025 roku w dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska w Biurze Obsługi Studenta  wniosek o wydanie ELS . Po złożeniu w dziekanacie wniosku - w systemie USOS zostanie Studentowi naliczona opłata za ELS w wysokości 22,00 zł, którą należy niezwłocznie wpłacić przelewem na indywidualny rachunek studenta. Numer rachunku widoczny będzie na profilu Studenta w systemie teleinformatycznym USOS pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl

O terminie odbioru ELS student zostanie powiadomiony e-mailem - wiadomość zostanie wysłana na konto studenckie.

9. Uznanie przedmiotów do dorobku akademickiego:

Termin składania podań o włączenie przedmiotów do dorobku akademickiego:

• od 25.02.2025 roku do 28.02.2025 roku.

Złożenie podania o Uznanie przedmiotów na Wydziale Inżynierii Środowiska wymaga:

9.1. Pobrania ze strony https://web.usos.pwr.edu.pl/ „Podania o uznanie przedmiotu do dorobku” (aby pobrać dokument, należy wejść w Aktualności>Dokumenty>Dokumenty do pobrania).

9.2. Wypełniania pobranej tabeli i przesłania pliku w formacie.XLS (excel) wraz ze skanem wypisu z indeksu (potwierdzonym przez dziekanat macierzysty) na jeden z poniższych adresów e-mail:

studia stacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 4390;

studia stacjonarne – kierunek: Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu
adres e-mail: alicja.pawlus@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 4307;

studia stacjonarne – kierunek: Neutralność klimatyczna
adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 3167;

W tytule e-maila proszę wpisać „Uznanie dorobku”.

9.3. Po wstępnej weryfikacji poprawności dokumentów, otrzymają Państwo potwierdzenie z dziekanatu z załączonym plikiem w formacie.pdf. Następnie, należy zalogować się na stronie  https://web.usos.pwr.edu.pl/, wybrać zakładkę Dla studentów>Moje studia>Podania>Złóż nowe podanie, wybrać „Podanie o uznanie przedmiotu do dorobku i przejść do „Wypełnij podanie”.

9.4. Podanie należy wypełnić zgodnie z umieszczonymi „Informacjami”, przy czym ZAŁĄCZNIKIEM do podania będzie zatwierdzony przez dziekanat plik pdf.

Podanie wraz z załącznikami należy wydrukować, podpisać i dostarczyć do dziekanatu Wydziału Inżynierii Środowiska - budynek D-1, p.11.3 - do dnia 28.02.2025 r. lub dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przed dziekanatem Wydziału.

10. Grupy na FB - II stopień - studia stacjonarne:

Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu
w tym miejscu do 24.02. zostanie dodany link

Neutralność klimatyczna:
w tym miejscu do 24.02. zostanie dodany link

Inżynieria środowiska - specjalność: Klimatyzacja, ogrzewnictwo i instalacje sanitarne
w tym miejscu do 24.02. zostanie dodany link

Inżynieria środowiska - specjalność: Zaopatrzenie w wodę i usuwanie ścieków
w tym miejscu do 24.02. zostanie dodany link

11. Rejestracja na przedmioty wydziałowe:

11.1. Rejestracja na przedmioty wydziałowe odbędzie się w USOSweb:

Studia stacjonarne:

  • 25.02.2025 roku (wtorek) od godz. 08.15 do godz. 09.50 – studenci z pierwszeństwem do rejestracji zgodnie z paragrafem 14 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr. oraz
  • 25.02.2025 roku (wtorek) od godz. 10.15 do godz. 16.00.

W dniu 25 lutego 2025 roku od godziny 16.15 do godziny 23.59 rejestracja będzie otwarta i Studenci będą mogli sprawdzić prawidłowość swoich rejestracji, a także wypisać się z przedmiotu lub zapisać się na przedmiot w miarę wolnych miejsc. Ewentualne problemy zapisowe, które powstaną w godzinach 16.15-23.59 należy zgłaszać e-mailem do administratorów rejestracji do dnia 26.02.2025 roku.

11.2. Grupy zapisowe dostępne będą w USOSweb w trakcie rejestracji.

12. Rejestracja na przedmioty ogólnouczelniane:

Rejestracja na przedmioty ogólnouczelniane dla studentów studiów II stopnia odbędzie się na portalu USOSweb w dniu:

  • 27.02.2025 r. (czwartek).

Szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie USOSweb w Aktualnościach w zakładce Zapisy.

13. Korekty rejestracji na przedmioty wydziałowe:

Korekty rejestracji na przedmioty wydziałowe odbędą się w USOSweb w dniach:

  • 27.02.2025 r. (czwartek) w godzinach od 12:15 do 23.59.

14. Korekty rejestracji na przedmioty ogólnouczelniane:

Korekty Rejestracji na przedmioty ogólnouczelniane odbędą się na portalu USOSweb w dniu:

  • 27.02.2025 r. (czwartek).

Szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie USOSweb w Aktualnościach w zakładce Zapisy.


15. Administratorzy rejestracji i korekt zapisowych wydziałowych:

Ewentualne problemy występujące podczas rejestracji lub korekt zapisowych można zgłosić telefonicznie lub e-mailem z konta studenckiego do wydziałowych administratorów zapisów:

• dla kierunku studiów:
Inżynieria Środowiska
administratorem zapisów w dziekanacie jest:


Pani mgr inż. Marta Bartosiewicz, tel. 71 320 35 13, e-mail: marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl

• dla kierunków studiów:
Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu
Neutralność klimatyczna
administratorem zapisów w dziekanacie jest:

Pani inż. Alicja Pawlus, tel. 71 320 43 07, e-mail: alicja.pawlus@pwr.edu.pl

16. Termin rozpoczęcia zajęć na Uczelni: 3 marca 2025 roku  - Poniedziałek.

17. Pomoc materialna: stypendia, zapomogi, akademiki:

Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia, zapomogi i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów

Kontakt:
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Wybrzeże Wyspiańskiego 23-25
50-370 Wrocław
budynek C-13, p. 1.02 - 1.04


Godziny otwarcia:
Pon.- Pt. 10.00-14.00
bud. C-13, pokój 1.03

Obsługę studentów Wydziału Inżynierii Środowiska prowadzi:
Pani mgr Teresa Miętus
tel. +48 71 320 43 80
e-mail: teresa.mietus@pwr.edu.pl

Kierownik Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów:
Pani mgr Karolina Mońca
tel. +48 71 320 44 87
e-mail: karolina.monca@pwr.edu.pl

18. Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska

Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska znajduje się w pokoju 11.3 w budynku D-1 przy Placu Grunwaldzkim 13. Aktualne informacje o trybie pracy dziekanatu dostępne są na stronie internetowej naszego wydziału (wis.pwr.edu.pl). Wszystkie sprawy studenckie w naszym dziekanacie obsługiwane są przez Biuro Obsługi Studentów (BOS).

Adres korespondencyjny dziekanatu to:

Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Wybrzeże Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław

19. Obowiązkowe Szkolenie BHP dla Studentów rozpoczynających studia na Wydziale Inżynierii Środowiska
w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025:

Wszyscy studenci rozpoczynający naukę w Politechnice Wrocławskiej muszą odbyć obowiązkowe Szkolenie BHP (Bezpieczeństwo i Higiena Pracy), które odbywa się metodą e-learningu po zalogowaniu na https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl

Termin szkolenia: od 14.03.2025 r. do 25.04.2025 r.

Szczegółowe informacje o szkoleniu i terminach Szkolenia będzie można znaleźć przed terminem rozpoczęcia Szkolenia pod adresem: szkoleniebhp.pwr.edu.pl 

20. Wszelkie sprawy dotyczące toku studiów prowadzonego w cyklu dydaktycznym 2024/2025 na etapie 1 proszę kierować do pracowników dziekanatu:

- studia stacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska:
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 4390;

 - studia stacjonarne – kierunek: Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu:
adres e-mail: alicja.pawlus@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 4307;

- studia stacjonarne – kierunek: Neutralność klimatyczna:
adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 3167;


21. Regulamin studiów

Regulamin studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej to lektura obowiązkowa dla każdego studenta. Zalecamy zapoznanie się z jego treścią wszystkim studentom pierwszego roku. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje dotyczące przebiegu nauki, wytyczne na temat zaliczeń i egzaminów, pracy oraz egzaminu dyplomowego, a także zbiór praw i obowiązków każdego studenta. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Politechniki Wrocławskiej.

22. Parking

Do korzystania z miejsc postojowych Politechniki Wrocławskiej dostępnych dla studentów uprawnia ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka. Konieczna jest rejestracja na stronie:

https://skd.pwr.edu.pl

Przydatne informacje o Parkingach PWr dostępne są na stronie:

https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info

Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej określa Załącznik do Pisma Okólnego 36/2017.

23. Polinka

Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli.

Polinka została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej, jednak bardzo szybko stała się atrakcją turystyczną całego Wrocławia.

Obecnie nad Odrą kursują dwa wagoniki. Z jednego brzegu na drugi przedostaniemy się w niecałe trzy minuty. W ciągu godziny kolejką przejedzie nawet 370 pasażerów w każdym kierunku. Jednorazowo w wagoniku może się zmieścić 15 osób (10 miejsc siedzących i 5 stojących).

Życzymy Wam owocnego studiowania na naszym wydziale i niech to będą najlepsze lata w Waszym życiu!
Do zobaczenia już wkrótce!

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję