Serdecznie witam Was na naszym wydziale i ogromnie cieszę się, że wybraliście Wydział Inżynierii Środowiska.
Zapraszam na spotkanie informacyjne - spotkanie odbędzie się we wtorek 27.02.2024 r.
w budynku głównym PWr. A1 - Wybrzeże Wyspiańskiego 27 - w sali 301, spotkanie rozpocznie się o godzinie 13.00.
Na spotkaniu zostaną Państwu przekazane niezbędne informacje dotyczące organizacji i przebiegu studiów na Wydziale Inżynierii Środowiska, obejmujące obowiązki, prawa i przywileje studentów Politechniki Wrocławskiej.
dr hab. inż. Bartosz Kaźmierczak, prof. uczelni
Dziekan Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej
Ważne informacje dla studentów rozpoczynających studia stacjonarne II stopnia w roku akademickim 2023/2024
1. Udział w Dniu Wstępnym
Udział w Dniu Wstępnym należy traktować jako obowiązkowy przywilej. Chcemy spotkać się z Wami wszystkimi, przywitać Was i uroczyście przyjąć w poczet społeczności akademickiej. Na Uroczystość zapraszamy w stroju odświętnym do sali 301 - budynek A1 we wtorek 27.02.2024 r. - na godzinę 13.00.
Adres: wybrzeże Stanisława Wyspiańskiego 27, Wrocław.
Szatnia dla Studentów znajduje się w budynku A1 na poziomie -1.
2. Numer albumu
Do dnia 21 lutego br. każda osoba przyjęta na studia otrzyma numer albumu. Osoby, które były już Studentami PWr. otrzymają dotychczasowy nr albumu.
3. Akceptacja Ślubowania i Oświadczenia
Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptację będzie można dokonać od 28 lutego do 9 marca 2024 na stronie USOSweb o ile osoba przyjęta na studia II stopnia rozpoczyna studia z dniem 28.02.2024 roku.
Oświadczenie, które będzie dostępne w USOSweb w tym samy terminie również będzie do akceptacji.
4. Aktywacja studenckiej skrzynki pocztowej po otrzymaniu numeru albumu
Szczegółową informację jak aktywować studencką skrzynkę pocztową można znaleźć pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie
Adres email studenckiej skrzynki pocztowej jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl
5. Reset lub ustawienie hasła
Do zalogowania się do systemów informatycznych niezbędne jest poznanie swojego unikatowego loginu dla konta_AD do systemów informatycznych oraz ustawienie indywidualnego hasła dostępu.
Posiadając aktywną skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta_AD.
Instrukcja jak można tego dokonać dostępna jest pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+ad@pwr.edu.pl
6. Poczta studencka
Szczegółowa informacja dostępna pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/poczta-studencka
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl
7. System teleinformatyczny USOS
Studenci rozpoczynający studia w roku akademickim 2023/2024 korzystają z systemu teleinformatycznego USOS.
Logowanie do systemu USOS:
Logowanie się do systemu teleinformatycznego USOS dostępne jest pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl
Instrukcja USOSWeb dla STUDENTÓW
8. Opłata za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS):
Absolwenci Politechniki Wrocławskiej studiów I stopnia, którzy w semestrze bezpośrednio następującym po semestrze ukończenia studiów I stopnia podejmują studia II stopnia na Uczelni, albo studenci studiujący równocześnie na studiach I i II stopnia (na różnych kierunkach studiów) mogą posługiwać się dotychczasową ELS. W takim przypadku należy złożyć w dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska w Biurze Obsługi Studenta do 28.02.2024 r. oświadczenie studenta dotyczące miejsca otrzymania ELS - nie należy dokonywać opłaty za ELS.
Student, który podejmuje studia II stopnia i nie spełnia powyższego kryterium składa niezwłocznie, najpóźniej do 27.02.2024 roku w dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska w Biurze Obsługi Studenta wniosek o wydanie ELS . Po złożeniu w dziekanacie wniosku - w systemie USOS zostanie Studentowi naliczona opłata za ELS w wysokości 22,00 zł, którą należy niezwłocznie wpłacić przelewem na indywidualny rachunek studenta. Numer rachunku widoczny będzie na profilu Studenta w systemie teleinformatycznym USOS pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl
O terminie odbioru ELS student zostanie powiadomiony e-mailem - wiadomość zostanie wysłana na konto studenckie.
9. Uznanie przedmiotów do dorobku akademickiego:
Termin składania podań o włączenie przedmiotów do dorobku akademickiego:
• od 21.02.2024 roku do 27.02.2024 roku.
Złożenie podania o Uznanie przedmiotów na Wydziale Inżynierii Środowiska wymaga:
9.1. Pobrania ze strony https://web.usos.pwr.edu.pl/ „Podania o uznanie przedmiotu do dorobku” (aby pobrać dokument, należy wejść w Aktualności>Dokumenty>Dokumenty do pobrania).
9.2. Wypełniania pobranej tabeli i przesłania pliku w formacie.XLS (excel) wraz ze skanem wypisu z indeksu (potwierdzonym przez dziekanat macierzysty) na jeden z poniższych adresów e-mail:
studia stacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 4390;
studia stacjonarne – kierunek: Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu
adres e-mail: alicja.pawlus@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 4307;
studia stacjonarne – kierunek: Neutralność klimatyczna
adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 3167;
W tytule e-maila proszę wpisać „Uznanie dorobku”.
9.3. Po wstępnej weryfikacji poprawności dokumentów, otrzymają Państwo potwierdzenie z dziekanatu z załączonym plikiem w formacie.pdf. Następnie, należy zalogować się na stronie https://web.usos.pwr.edu.pl/, wybrać zakładkę Dla studentów>Moje studia>Podania>Złóż nowe podanie, wybrać „Podanie o uznanie przedmiotu do dorobku i przejść do „Wypełnij podanie”.
9.4. Podanie należy wypełnić zgodnie z umieszczonymi „Informacjami”, przy czym ZAŁĄCZNIKIEM do podania będzie zatwierdzony przez dziekanat plik pdf.
Podanie wraz z załącznikami należy wydrukować, podpisać i dostarczyć do dziekanatu Wydziału Inżynierii Środowiska - budynek D-1, p.11.3 - do dnia 27.02.2024 r. lub dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przed dziekanatem Wydziału.
10. Grupy na FB - II stopień - studia stacjonarne:
Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu
https://www.facebook.com/groups/809618424334322
Neutralność klimatyczna:
https://www.facebook.com/groups/1559576684881223
Inżynieria środowiska - specjalność: Klimatyzacja, ogrzewnictwo i instalacje sanitarne
https://www.facebook.com/groups/933569731636591
Inżynieria środowiska - specjalność: Zaopatrzenie w wodę i usuwanie ścieków
https://www.facebook.com/groups/718158560304291
11. Rejestracja na przedmioty wydziałowe:
11.1. Rejestracja na przedmioty wydziałowe odbędzie się w USOSweb:
Studia stacjonarne:
- 22.02.2024 roku (czwartek) od godz. 08.15 do godz. 09.50 – studenci z pierwszeństwem do rejestracji zgodnie z paragrafem 14 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr. oraz
- 22.02.2024 roku (czwartek) od godz. 10.15 do godz. 16.00.
W dniu 22 lutego 2024 roku od godziny 16.00 do godziny 23.59 rejestracja będzie otwarta i Studenci będą mogli sprawdzić prawidłowość swoich rejestracji, a także wypisać się z przedmiotu lub zapisać się na przedmiot w miarę wolnych miejsc. Ewentualne problemy zapisowe, które powstaną w godzinach 16.00-23.59 należy zgłaszać e-mailem do administratorów rejestracji do dnia 23.02.2024 roku.
11.2. Grupy zapisowe dostępne będą w USOSweb w trakcie rejestracji.
12. Rejestracja na przedmioty ogólnouczelniane:
Rejestracja na przedmioty ogólnouczelniane dla studentów studiów II stopnia odbędzie się na portalu USOSweb w dniu:
- 26.02.2024 r. (poniedziałek) w godz. 8:15-12:00 – studenci studiów II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich.
Szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie USOSweb w Aktualnościach w zakładce Zapisy.
13. Korekty rejestracji na przedmioty wydziałowe:
Korekty rejestracji na przedmioty wydziałowe odbędą się w USOSweb w dniach:
- 26.02.2024 r. (poniedziałek) w godzinach od 12:15 do 23.59 oraz
- 27.02.2024 r. (wtorek) w godzinach od 00:01 do 11:59.
14. Korekty rejestracji na przedmioty ogólnouczelniane:
Korekty Rejestracji na przedmioty ogólnouczelniane odbędą się na portalu USOSweb w dniu:
- 26.02.2024 r. (poniedziałek) w dwóch turach: w godz. 14.15-15.59 oraz 16:15 – 23:59 z migracjami danych pomiędzy turami oraz po drugiej turze.
Szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie USOSweb w Aktualnościach w zakładce Zapisy.
15. Administratorzy rejestracji i korekt zapisowych wydziałowych:
Ewentualne problemy występujące podczas rejestracji lub korekt zapisowych można zgłosić telefonicznie lub e-mailem z konta studenckiego do wydziałowych administratorów zapisów:
• dla kierunku studiów:
Inżynieria Środowiska
administratorem zapisów w dziekanacie jest:
Pani mgr inż. Marta Bartosiewicz, tel. 71 320 35 13, e-mail: marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl
• dla kierunków studiów:
Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu
Neutralność klimatyczna
administratorem zapisów w dziekanacie jest:
Pani inż. Alicja Pawlus, tel. 71 320 43 07, e-mail: alicja.pawlus@pwr.edu.pl
16. Termin rozpoczęcia zajęć na Uczelni: 28 luty 2024 roku - Środa.
17. Pomoc materialna: stypendia, zapomogi, akademiki:
Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia, zapomogi i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Kontakt:
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Wybrzeże Wyspiańskiego 23-25
50-370 Wrocław
budynek C-13, pokój 1.02 b, 1.04
Biuro podawcze oraz obsługa studentów: pokój 1.01.
Godziny otwarcia:
Pon.- pt. 10.00-14.00.
Obsługę studentów Wydziału Inżynierii Środowiska prowadzi:
Pani Teresa Miętus
tel. +48 71 320 43 80
e-mail: teresa.mietus@pwr.edu.pl
Kierownik Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów:
Pani mgr Karolina Mońca
tel. +48 71 320 44 87
e-mail: karolina.monca@pwr.edu.pl
18. Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska znajduje się w pokoju 11.3 w budynku D-1 przy Placu Grunwaldzkim 13. Aktualne informacje o trybie pracy dziekanatu dostępne są na stronie internetowej naszego wydziału (wis.pwr.edu.pl). Wszystkie sprawy studenckie w naszym dziekanacie obsługiwane są przez Biuro Obsługi Studentów (BOS).
Adres korespondencyjny dziekanatu to:
Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Wybrzeże Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław
19. Obowiązkowe Szkolenie BHP dla Studentów rozpoczynających studia na Wydziale Inżynierii Środowiska
w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024:
Szkolenie prowadzone jest w formie kształcenia na odległość na centralnej platformie e-learningowej.
Portal e-learningowego Szkolenia BHP otwarty będzie od 14.03.2024 roku do 17.04.2024 roku.
19.1. Poznaj obowiązujący Cię termin szkolenia:
Otwórz stronę szkoleniebhp.pwr.edu.pl
Znajdź termin Szkolenia dla Twojego Wydziału.
W tym terminie jesteś zobowiązany/na zapoznać się z materiałem szkoleniowym i rozwiązać testy modułowe jako formę potwierdzenia opanowania materiału.
19.2. Jak należy uruchomić Szkolenie BHP?
W systemie USOSweb w Twoich przedmiotach znajdziesz Szkolenie BHP.
Po kliknięciu nazwy szkolenia na otwartej stronie w wierszu Moodle pojawi się link kierujący do szkolenia.
Będzie on dla Ciebie dostępny, gdy zostaniesz zapisany/-na na Szkolenie. Miłej nauki.
19.3. Zdobądź certyfikat ukończenia szkolenia BHP:
Po ukończeniu Szkolenia wygeneruj Certyfikat, który otrzymasz na swoją pocztę studencką, a także prześlij na adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl
19.4. Co mam zrobić, jeżeli mam Ważny Certyfikat ukończonego Szkolenia BHP?
W takiej sytuacji prześlij proszę plik swojego Certyfikatu na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl wraz z informacją o numerze albumu oraz nazwie Wydziału, na którym aktualnie studiujesz lub chcesz uznać ważność Certyfikatu.
Pamiętaj, Twój Certyfikat musi być ważny w dniu obrony dyplomu (ważność upływa w ciągu 5 lat od realizacji szkolenia). Dlatego w przypadku posiadania "starszego" certyfikatu rozważ ponowne przystąpienie do szkolenia.
Dodatkowo prześlij ważny Certyfikat na adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl
Szczegółowe informacje o szkoleniu i obowiązkowych terminach będzie można znaleźć przed terminem rozpoczęcia Szkolenia pod adresem: szkoleniebhp.pwr.edu.pl
20. Wszelkie sprawy dotyczące toku studiów prowadzonego w cyklu dydaktycznym 2023/2024 na etapie 1 proszę kierować do pracowników dziekanatu:
- studia stacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska:
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 4390;
- studia stacjonarne – kierunek: Gospodarka o obiegu zamkniętym i ochrona klimatu:
adres e-mail: alicja.pawlus@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 4307;
- studia stacjonarne – kierunek: Neutralność klimatyczna:
adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 3167;
21. Regulamin studiów
Regulamin studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej to lektura obowiązkowa dla każdego studenta. Zalecamy zapoznanie się z jego treścią wszystkim studentom pierwszego roku. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje dotyczące przebiegu nauki, wytyczne na temat zaliczeń i egzaminów, pracy oraz egzaminu dyplomowego, a także zbiór praw i obowiązków każdego studenta. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Politechniki Wrocławskiej.
22. Parking
Do korzystania z miejsc postojowych Politechniki Wrocławskiej dostępnych dla studentów uprawnia ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka. Konieczna jest rejestracja na stronie:
https://skd.pwr.edu.pl/start
Przydatne informacje o Parkingach PWr dostępne są na stronie:
https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info
Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej określa Załącznik do Pisma Okólnego 36/2017.
23. Polinka
Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli.
Polinka została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej, jednak bardzo szybko stała się atrakcją turystyczną całego Wrocławia.
Obecnie nad Odrą kursują dwa wagoniki. Z jednego brzegu na drugi przedostaniemy się w niecałe trzy minuty. W ciągu godziny kolejką przejedzie nawet 370 pasażerów w każdym kierunku. Jednorazowo w wagoniku może się zmieścić 15 osób (10 miejsc siedzących i 5 stojących).
Życzymy Wam owocnego studiowania na naszym wydziale i niech to będą najlepsze lata w Waszym życiu!
Do zobaczenia już wkrótce!