Szanowni Studenci,
Serdecznie witamy Was na naszym wydziale i ogromnie cieszymy się, że wybraliście Wydział Inżynierii Środowiska.
Tradycją akademicką jest przywitanie i przyjęcie nowych studentów w poczet społeczności akademickiej podczas uroczystej Immatrykulacji.
Immatrykulacja jest ważną częścią akademickiej tradycji i wielkim świętem dla studentów oraz Uczelni.
Zapraszam na Immatrykulację i Dzień Wstępny
na godzinę 8.00 w sobotę 5.10.2024 r.
do sali 14.1 - budynek D1 - Wrocław, Plac Grunwaldzki 13.
Specjalnie dla Was, na stronie internetowej Wydziału Inżynierii Środowiska zamieszczamy podstawowe informacje o dokumentach i czynnościach administracyjnych, jakie musicie wykonać, aby rozpocząć studia wyższe, o organizacji studiów i procesie dydaktycznym, o ważnych terminach oraz o prawach i obowiązkach studentów.
Jeszcze raz serdecznie witamy Was na naszym wydziale, cieszymy się, że jesteście z nami i do zobaczenia 5 października 2024 roku i na zajęciach w roku akademickim 2024/2025.
prof. dr hab. inż. Bartosz Kaźmierczak
Dziekan Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej
Ważne informacje dla Studentów studiów niestacjonarnych I stopnia rozpoczynających w roku akademickim 2024/2025
pierwszy rok stacjonarnych studiów I stopnia na Wydziale Inżynierii Środowiska PWr.
1. Udział w Immatrykulacji i Dniu Wstępnym
Ze względu na doniosłość wydarzenia udział w Immatrykulacji i Dniu Wstępnym należy traktować jako obowiązkowy przywilej. Chcemy spotkać się z Wami wszystkimi, przywitać Was i uroczyście przyjąć w poczet społeczności akademickiej. Na Uroczystość zapraszamy w stroju odświętnym do sali 14.1 - budynek D1 w sobotę 5.10.2024 roku - na godzinę 8.00.
Adres Uroczystosci:
Plac Grunwaldzki 13, Wrocław.
2. Odbiór dokumentów przez studentów pierwszego roku
W celu rozpoczęcia studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej wszyscy studenci pierwszego roku zobowiązani są do wykonania określonych czynności administracyjnych. Pierwszą z nich jest osobisty odbiór stosownych dokumentów np. legitymacji studenckiej.
Odbiór dokumentów odbędzie się 5.10.2024 roku po Immatrykulacji w czasie Dnia Wstępnego.
3. Co przynieść ze sobą w dniu odbioru dokumentów
Zabierzcie ze sobą dowód osobisty i długopis (niebieski wkład piszący).
4. Numer albumu
Każda osoba przyjęta na studia otrzymała numer albumu, numer ten został nadany przez Dział Kształcenia Politechniki Wrocławskiej.
5. Akceptacja Ślubowania i Oświadczenia
Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptację będzie można wykonać od 25 września do 5 października 2024 na stronie USOSweb o ile osoba przyjęta na studia I stopnia rozpoczyna studia z dniem 01.10.2024 roku.
6. Aktywacja studenckiej skrzynki pocztowej po otrzymaniu numeru albumu
Szczegółową informację jak aktywować studencką skrzynkę pocztową można znaleźć pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie
Adres email studenckiej skrzynki pocztowej jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl
7. Reset lub ustawienie hasła
Do zalogowania się do systemów informatycznych niezbędne jest poznanie swojego unikatowego loginu dla konta_AD do systemów informatycznych oraz ustawienie indywidualnego hasła dostępu.
Posiadając aktywną skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta_AD.
Instrukcja jak można tego dokonać dostępna jest pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+ad@pwr.edu.pl
8. Poczta studencka
Szczegółowa informacja dostępna pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/poczta-studencka
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl
9. System teleinformatyczny USOS
Studenci rozpoczynający studia od roku akademickiego 2024/2025 korzystają z systemu teleinformatycznego USOS.
Logowanie do systemu USOS:
Login i hasło opisane w punkcie 7 umożliwiają zalogowanie się do systemu teleinformatycznego USOS pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl
Instrukcja USOSWeb dla STUDENTÓW
10. Opłata za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) po otrzymaniu numeru albumu
W systemie USOS po nadaniu numeru albumu zostanie osobom przyjętym na studia naliczona opłata za ELS w wysokości 22,00 zł, którą należy wpłacić do 25.09.2024 roku przelewem na indywidualny rachunek studenta. Numer rachunku widoczny będzie na profilu Studenta w systemie teleinformatycznym USOS pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl
Osoba przyjęta na studia, która podejmuje studia I stopnia składa w sobotę 5.10.2024 roku podczas Dnia Wstępnego wniosek o wydanie ELS.
11. Uznanie przedmiotów do dorobku akademickiego
Termin składania podań o włączenie przedmiotów do dorobku akademickiego:
• do 30.09.2024 roku.
Złożenie podania o Uznanie przedmiotów na Wydziale Inżynierii Środowiska wymaga:
11.1. Pobrania ze strony https://web.usos.pwr.edu.pl/ „Podania o uznanie przedmiotu do dorobku” (aby pobrać dokument, należy wejść w Aktualności>Dokumenty>Dokumenty do pobrania).
11.2. Wypełniania pobranej tabeli i przesłania pliku w formacie.XLS (excel) wraz ze skanem wypisu z indeksu (potwierdzonym przez dziekanat macierzysty) na poniższy adres e-mail:
studia niestacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 4390.
W tytule e-maila proszę wpisać „Uznanie dorobku”.
11.3. Po wstępnej weryfikacji poprawności dokumentów, otrzymają Państwo potwierdzenie z dziekanatu z załączonym plikiem w formacie.pdf. Następnie, należy zalogować się na stronie https://web.usos.pwr.edu.pl/, wybrać zakładkę Dla studentów>Moje studia>Podania>Złóż nowe podanie, wybrać „Podanie o uznanie przedmiotu do dorobku i przejść do „Wypełnij podanie”.
11.4. Podanie należy wypełnić zgodnie z umieszczonymi „Informacjami”, przy czym ZAŁĄCZNIKIEM do podania będzie zatwierdzony przez dziekanat plik .pdf.
Podanie wraz z załącznikami należy wydrukować, podpisać i dostarczyć do dziekanatu Wydziału Inżynierii Środowiska - budynek D-1, p.11.3 - do dnia 05.10.2024 r. lub dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przed dziekanatem Wydziału.
12. Grupy na FB - I stopień - studia niestacjonarne
Samorząd Studencki Wydziału Inżynierii Środowiska przygotował dla Was rocznikowe grupy na FB, aby umożliwić Wam łatwiejszą i sprawniejszą komunikację:
Dla Kierunku: Inżynieria Środowiska
https://www.facebook.com/groups/1575796113008673
13. USOS - Rejestracja na przedmioty
Rejestracja na przedmioty wydziałowe dla studentów, którzy podejmą studia od 01.10.2024 roku zostanie wykonana administracyjnie przez pracowników dziekanatu przed rozpoczęciem semestru zimowego 2024/2025.
14. Szkolenie BHP
Wszyscy studenci rozpoczynający naukę w Politechnice Wrocławskiej muszą odbyć obowiązkowe Szkolenie BHP (Bezpieczeństwo i Higiena Pracy), które odbywa się metodą e-learningu po zalogowaniu na https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl
Studenci pierwszego roku Wydziału Inżynierii Środowiska zobowiązani są zrealizować i zaliczyć szkolenie BHP.
Termin szkolenia: od 15.10.2024 r. do 27.11.2024 r.
15. Regulamin studiów
Regulamin studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej to lektura obowiązkowa dla każdego studenta. Zalecamy zapoznanie się z jego treścią wszystkim studentom pierwszego roku. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje dotyczące przebiegu nauki, wytyczne na temat zaliczeń i egzaminów, pracy oraz egzaminu dyplomowego, a także zbiór praw i obowiązków każdego studenta. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Politechniki Wrocławskiej.
16. Termin rozpoczęcia zajęć na Uczelni na studiach niestacjonarnych: sobota - 5 październik 2024 roku.
17. Pomoc materialna: stypendia, zapomogi, akademiki
Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia, zapomogi i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Kontakt:
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Wybrzeże Wyspiańskiego 23-25
50-370 Wrocław
budynek C-13, pokój 1.02 b, 1.04
Biuro podawcze oraz obsługa studentów: pokój 1.01.
Godziny otwarcia:
Pon.- pt. 10.00-14.00.
Obsługę studentów Wydziału Inżynierii Środowiska prowadzi:
Pani mgr Teresa Miętus
tel. +48 71 320 43 80
e-mail: teresa.mietus@pwr.edu.pl
Kierownik Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów:
Pani mgr Karolina Mońca
tel. +48 71 320 44 87
e-mail: karolina.monca@pwr.edu.pl
18. Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska znajduje się w pokoju 11.3 w budynku D-1 przy Placu Grunwaldzkim 13. Aktualne informacje o trybie pracy dziekanatu dostępne są na stronie internetowej naszego wydziału (wis.pwr.edu.pl). Wszystkie sprawy studenckie w naszym dziekanacie obsługiwane są przez Biuro Obsługi Studentów (BOS).
Adres korespondencyjny dziekanatu to:
Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
wybrzeże Stanisława Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław
19. Wszelkie sprawy dotyczące toku studiów prowadzonego w cyklu dydaktycznym 2024/2025 na semestrze/etapie 1 proszę kierować do pracownika dziekanatu:
- studia niestacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska:
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 4390.
20. Opłata za usługę edukacyjną - kształcenie na studiach niestacjonarnych I stopnia dla osób rozpoczynających studia od roku akademickiego 2024/2025
Semestralna opłata za usługę edukacyjną - kształcenie na studiach niestacjonarnych I stopnia wynosi 3400,00 złotych.
Opłata wnoszona jest jednorazowo z góry w terminie czternastu dni od dnia rozpoczęcia semestru zimowego roku akademickiego 2023/2024, jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy, ani sobotą.
21. Terminy zjazdów w semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025
1. 5-6 październik
2. 12-13 październik
3. 26-27 październik
4. 9-10 listopad
5. 23-24 listopad
6. 30 listopad, 1 grudzień
7. 14-15 grudzień
8. 11-12 styczeń
9. 18-19 styczeń
10. 1-2 luty.
22. Faktury
Informujemy, że Studenci, którzy w semestrze zimowym 2024/2025 będą składać podania o wystawienie faktury za opłaty wnoszone na studiach niestacjonarnych powinni w terminie do 1 października 2024 roku złożyć:
- podanie Pracodawcy o wystawienie faktury – podanie powinno zawierać dane niezbędne do przygotowania faktury - informację kogo opłaty dotyczą, kwotę finansowania, NIP pracodawcy, adres do korespondencji, podanie podpisuje pracodawca;
lub
- podanie Studenta/ki o wystawienie faktury imiennej (indywidualnej) – podanie powinno zawierać dane niezbędne do przygotowania faktury - informację kogo opłaty dotyczą, kwotę opłat, adres do korespondencji, podanie podpisuje Student/ka.
Faktura indywidualna dla Studenta/ki, zostanie wystawiona po uregulowaniu wszystkich naliczonych opłat.
Podania można dostarczyć do skrzynki zamieszczonej przed Biurem Obsługi Studenta - bud. D1, pok. 11.3 lub przesłać pocztą tradycyjną lub przesyłką kurierską na adres:
Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Wybrzeże Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław
23. Strona internetowa Wydziału Inżynierii Środowiska
Pod adresem www.wis.pwr.edu.pl zamieszczane są aktualności, ważne informacje i materiały dotyczące studiów na Wydziale Inżynierii Środowiska. Stale dostępne są tam ważne terminy dla studentów, informacje o pracy dziekanatu, o programach i planach studiów, o aktywności studenckiej (np. kołach naukowych), dane kontaktowe pracowników wydziału, aktualności i bieżące komunikaty oraz wzory podań dla studentów. Warto tam zaglądać.
24. Parking
Do korzystania z miejsc postojowych Politechniki Wrocławskiej dostępnych dla studentów uprawnia ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka. Konieczna jest rejestracja na stronie:
https://skd.pwr.edu.pl/start
Przydatne informacje o Parkingach PWr dostępne są na stronie:
https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info
Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej określa Załącznik do Pisma Okólnego 36/2017.
25. Polinka
Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli.
Polinka została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej, jednak bardzo szybko stała się atrakcją turystyczną całego Wrocławia.
Obecnie nad Odrą kursują dwa wagoniki. Z jednego brzegu na drugi przedostaniemy się w niecałe trzy minuty. W ciągu godziny kolejką przejedzie nawet 370 pasażerów w każdym kierunku. Jednorazowo w wagoniku może się zmieścić 15 osób (10 miejsc siedzących i 5 stojących).
Życzymy Wam owocnego studiowania na naszym wydziale
i niech to będą najlepsze lata w Waszym życiu!
Do zobaczenia już wkrótce!