Serdecznie witamy Was na naszym wydziale i ogromnie cieszymy się, że wybraliście Wydział Inżynierii Środowiska.
Tradycją akademicką jest przywitanie i przyjęcie nowych studentów w poczet społeczności akademickiej podczas uroczystej Immatrykulacji.
Immatrykulacja jest ważną częścią akademickiej tradycji i wielkim świętem dla studentów oraz Uczelni.
Zapraszam na Immatrykulację i Dzień Wstępny
na godzinę 10.00 w sobotę 4.10.2025 r.
do sali 14.1 - budynek D1 - Wrocław, Plac Grunwaldzki 13.
Specjalnie dla Was, na stronie internetowej Wydziału Inżynierii Środowiska zamieszczamy podstawowe informacje o dokumentach i czynnościach administracyjnych, jakie musicie wykonać, aby rozpocząć studia wyższe, o organizacji studiów i procesie dydaktycznym, o ważnych terminach oraz o prawach i obowiązkach studentów.
Jeszcze raz serdecznie witamy Was na naszym wydziale, cieszymy się, że jesteście z nami i do zobaczenia 4 października 2025 roku i na zajęciach w roku akademickim 2025/2026.
prof. dr hab. inż. Bartosz Kaźmierczak
Dziekan Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej
Ważne informacje dla Studentów studiów niestacjonarnych I stopnia rozpoczynających w roku akademickim 2025/2026
pierwszy rok niestacjonarnych studiów I stopnia na Wydziale Inżynierii Środowiska PWr.
1. Udział w Immatrykulacji i Dniu Wstępnym
Ze względu na doniosłość wydarzenia udział w Immatrykulacji i Dniu Wstępnym należy traktować jako obowiązkowy przywilej. Chcemy spotkać się z Wami wszystkimi, przywitać Was i uroczyście przyjąć w poczet społeczności akademickiej. Na Uroczystość zapraszamy w stroju odświętnym do sali 14.1 - budynek D1 w sobotę 4.10.2025 roku - na godzinę 10.00.
Adres Uroczystości:
Plac Grunwaldzki 13, Wrocław.
2. Odbiór dokumentów przez studentów pierwszego roku
W celu rozpoczęcia studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej wszyscy studenci pierwszego roku zobowiązani są do wykonania określonych czynności administracyjnych. Pierwszą z nich jest osobisty odbiór stosownych dokumentów np. legitymacji studenckiej.
Odbiór dokumentów odbędzie się 4.10.2025 roku po Immatrykulacji w czasie Dnia Wstępnego.
3. Co przynieść ze sobą w dniu odbioru dokumentów
Zabierzcie ze sobą dowód osobisty i długopis (niebieski wkład piszący).
4. Numer albumu
Każda osoba przyjęta na studia otrzyma numer albumu, numer ten zostanie nadany przez Dział Kształcenia Politechniki Wrocławskiej do 23.09.2025 roku. Osoby, które były już studentami Politechniki Wrocławskiej otrzymają dotychczasowy nr albumu. W systemie IRK w formularzach osobowych w zakładce wykształcenie w polu Numer albumu będzie ta informacja - numer albumu ma postać sześciu cyfr.
5. Akceptacja Ślubowania i Oświadczenia
Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptację będzie można wykonać od 1 października do 7 października 2025 roku na stronie USOSweb o ile osoba przyjęta na studia I stopnia rozpoczyna studia z dniem 01.10.2025 roku.
6. Aktywacja studenckiej skrzynki pocztowej po otrzymaniu numeru albumu
Szczegółową informację jak aktywować studencką skrzynkę pocztową można znaleźć pod adresem:
https://pomoc.pwr.edu.pl/support/google/pierwsze-logowanie-na-studenck-skrzynk-pocztow
Adres email studenckiej skrzynki pocztowej jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl
7. Reset lub ustawienie hasła
Do zalogowania się do systemów informatycznych niezbędne jest poznanie swojego unikatowego loginu dla konta_AD do systemów informatycznych oraz ustawienie indywidualnego hasła dostępu.
Posiadając aktywną skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta_AD.
Instrukcja jak można tego dokonać dostępna jest pod adresem:
https://pomoc.pwr.edu.pl/support/uslugi/utworzeniereset-hasla-do-konta-ad
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+ad@pwr.edu.pl
8. Poczta studencka
Szczegółowa informacja dostępna pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/poczta-studencka
W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl
9. System teleinformatyczny USOS
Studenci Politechniki Wrocławskiej korzystają z systemu teleinformatycznego USOS.
Logowanie do systemu USOS:
Login i hasło opisane w punkcie 7 umożliwiają zalogowanie się do systemu teleinformatycznego USOS pod adresem:
https://web.usos.pwr.edu.pl
Instrukcja USOSWeb dla STUDENTÓW
10. Opłata za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) po otrzymaniu numeru albumu
W systemie USOS po nadaniu numeru albumu zostanie osobom przyjętym na studia naliczona opłata za ELS w wysokości 22,00 zł, (uwaga: numer konta jest inny niż ten, na które była wpłacana opłata rekrutacyjna), którą należy wpłacić do 23.09.2025 roku, przelewem na indywidualny rachunek studenta. Numer rachunku widoczny będzie na profilu Studenta w systemie teleinformatycznym USOS pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl
Legitymacje będą wydawane od 01.10.2025 roku w dziekanacie Wydziału pod warunkiem zaakceptowania ślubowania i oświadczenia w systemie USOSweb.
Osoby, które posiadają ważną ELS (z tytułu jednoczesnego studiowania na dwóch kierunkach), powinny złożyć w dziekanacie Wydziału oświadczenie dot. miejsca otrzymania ELS - druk dostępny na stronie Wydziału pod linkiem:
https://wis.pwr.edu.pl/studenci/inne/druki-i-podania/studia-stacjonarne
11. Uznanie przedmiotów do dorobku akademickiego
Termin składania podań o włączenie przedmiotów do dorobku akademickiego:
• do 26.09.2025 roku.
Złożenie podania o Uznanie przedmiotów na Wydziale Inżynierii Środowiska wymaga:
11.1. Pobrania ze strony https://web.usos.pwr.edu.pl/ „Podania o uznanie przedmiotu do dorobku” (aby pobrać dokument, należy wejść w Aktualności>Dokumenty>Dokumenty do pobrania).
11.2. Wypełnienia pobranej tabeli i przesłania pliku w formacie.XLS (excel) wraz ze skanem wypisu z indeksu (potwierdzonym przez dziekanat macierzysty) na poniższy adres e-mail:
studia niestacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 4390.
W tytule e-maila proszę wpisać „Uznanie dorobku”.
11.3. Po wstępnej weryfikacji poprawności dokumentów, otrzymają Państwo potwierdzenie z dziekanatu z załączonym plikiem w formacie.pdf. Następnie, należy zalogować się na stronie https://web.usos.pwr.edu.pl/, wybrać zakładkę Dla studentów>Moje studia>Podania>Złóż nowe podanie, wybrać „Podanie o uznanie przedmiotu do dorobku i przejść do „Wypełnij podanie”.
11.4. Podanie należy wypełnić zgodnie z umieszczonymi „Informacjami”, przy czym ZAŁĄCZNIKIEM do podania będzie zatwierdzony przez dziekanat plik .pdf.
Podanie wraz z załącznikami należy wydrukować, podpisać i dostarczyć do dziekanatu Wydziału Inżynierii Środowiska - budynek D-1, p.11.3 - do dnia 07.10.2025 roku lub dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przed dziekanatem Wydziału.
12. Grupy na FB - I stopień - studia niestacjonarne
Samorząd Studencki Wydziału Inżynierii Środowiska przygotował dla Was rocznikowe grupy na FB, aby umożliwić Wam łatwiejszą i sprawniejszą komunikację:
Poniżej link do Grupy kierunkowej:
studia niestacjonarne - kierunek: Inżynieria środowiska:
https://www.facebook.com/groups/1337396788002475/
13. USOS - Rejestracja na przedmioty
Rejestracja na przedmioty wydziałowe dla studentów, którzy podejmą studia od 01.10.2025 roku zostanie wykonana administracyjnie przez pracowników dziekanatu do 30.09.2025 roku przed rozpoczęciem semestru zimowego 2025/2026.
14. Szkolenie BHP
Wszyscy studenci rozpoczynający naukę w Politechnice Wrocławskiej muszą odbyć obowiązkowe Szkolenie BHP (Bezpieczeństwo i Higiena Pracy), które odbywa się metodą e-learningu po zalogowaniu na https://szkoleniebhp.pwr.edu.pl
Studenci pierwszego roku Wydziału Inżynierii Środowiska zobowiązani są zrealizować i zaliczyć szkolenie BHP.
Termin szkolenia: od 17.10.2025 roku do 15.12.2025 roku.
15. Regulamin studiów
Regulamin studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej to lektura obowiązkowa dla każdego studenta. Zalecamy zapoznanie się z jego treścią wszystkim studentom pierwszego roku. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje dotyczące przebiegu nauki, wytyczne na temat zaliczeń i egzaminów, pracy oraz egzaminu dyplomowego, a także zbiór praw i obowiązków każdego studenta. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Politechniki Wrocławskiej.
16. Termin rozpoczęcia zajęć na Uczelni na studiach niestacjonarnych: sobota - 11 październik 2025 roku.
17. Pomoc materialna: stypendia, zapomogi, akademiki
Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia, zapomogi i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów pod linkiem: https://dps.pwr.edu.pl/
Kontakt:
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Wybrzeże Wyspiańskiego 23-25
50-370 Wrocław
budynek C-13, pokój 1.02 - 1.04
Biuro podawcze oraz obsługa studentów: pokój 1.03.
Godziny otwarcia:
Pon.- pt. 10.00-14.00.
Obsługę studentów Wydziału Inżynierii Środowiska prowadzi:
Pani mgr Teresa Miętus
tel. +48 71 320 43 80
e-mail: teresa.mietus@pwr.edu.pl
Kierownik Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów:
Pani mgr Karolina Mońca
tel. +48 71 320 44 87
e-mail: karolina.monca@pwr.edu.pl
18. Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska znajduje się w pokoju 11.3 w budynku D-1 przy Placu Grunwaldzkim 13. Aktualne informacje o trybie pracy dziekanatu dostępne są na stronie internetowej naszego wydziału (wis.pwr.edu.pl). Wszystkie sprawy studenckie w naszym dziekanacie obsługiwane są przez Biuro Obsługi Studentów (BOS).
Adres korespondencyjny dziekanatu to:
Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
wybrzeże Stanisława Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław
19. Wszelkie sprawy dotyczące toku studiów prowadzonego w cyklu dydaktycznym 2025/2026 na semestrze/etapie 1 proszę kierować do pracownika dziekanatu:
- studia niestacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska:
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 4390.
20. Opłata za usługę edukacyjną - kształcenie na studiach niestacjonarnych I stopnia dla osób rozpoczynających studia od roku akademickiego 2025/2026
Semestralna opłata za usługę edukacyjną - kształcenie na studiach niestacjonarnych I stopnia wynosi 3700,00 złotych.
21. Terminy zjazdów w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026
1. 11 – 12 październik
2. 18 – 19 październik
3. 25 – 26 październik
4. 8 – 9 listopad
5. 22 – 23 listopad
6. 29 – 30 listopad
7. 13 – 14 grudzień
8. 20 – 21 grudzień
9. 10 – 11 styczeń
10. 17 – 18 styczeń.
22. Faktury
Informujemy, że Studenci, którzy w semestrze zimowym 2025/2026 będą składać podania o wystawienie faktury za opłaty wnoszone na studiach niestacjonarnych powinni w terminie do 1 października 2025 roku złożyć:
- podanie Pracodawcy o wystawienie faktury – podanie powinno zawierać dane niezbędne do przygotowania faktury - informację kogo opłaty dotyczą, kwotę finansowania, NIP pracodawcy, adres do korespondencji, podanie podpisuje pracodawca;
lub
- podanie Studenta/ki o wystawienie faktury imiennej (indywidualnej) – podanie powinno zawierać dane niezbędne do przygotowania faktury - informację kogo opłaty dotyczą, kwotę opłat, adres do korespondencji, podanie podpisuje Student/ka.
Faktura indywidualna dla Studenta/ki, zostanie wystawiona po uregulowaniu wszystkich naliczonych opłat.
Podania można dostarczyć do skrzynki zamieszczonej przed Biurem Obsługi Studenta - bud. D1, pok. 11.3 lub przesłać pocztą tradycyjną lub przesyłką kurierską na adres:
Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Wybrzeże Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław
23. Strona internetowa Wydziału Inżynierii Środowiska
Pod adresem www.wis.pwr.edu.pl zamieszczane są aktualności, ważne informacje i materiały dotyczące studiów na Wydziale Inżynierii Środowiska. Stale dostępne są tam ważne terminy dla studentów, informacje o pracy dziekanatu, o programach i planach studiów, o aktywności studenckiej (np. kołach naukowych), dane kontaktowe pracowników wydziału, aktualności i bieżące komunikaty oraz wzory podań dla studentów. Warto tam zaglądać.
24. Parking
Do korzystania z miejsc postojowych Politechniki Wrocławskiej dostępnych dla studentów uprawnia ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka. Konieczna jest rejestracja na stronie:
https://skd.pwr.edu.pl/start
Przydatne informacje o Parkingach PWr dostępne są na stronie:
https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info
Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej określa Załącznik do Pisma Okólnego 36/2017.
25. Polinka
Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli.
Polinka została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej, jednak bardzo szybko stała się atrakcją turystyczną całego Wrocławia.
Obecnie nad Odrą kursują dwa wagoniki. Z jednego brzegu na drugi przedostaniemy się w niecałe trzy minuty. W ciągu godziny kolejką przejedzie nawet 370 pasażerów w każdym kierunku. Jednorazowo w wagoniku może się zmieścić 15 osób (10 miejsc siedzących i 5 stojących).
Życzymy Wam owocnego studiowania na naszym wydziale
i niech to będą najlepsze lata w Waszym życiu!
Do zobaczenia już wkrótce!