Szanowni Państwo
Wszystkie podania można dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Studenta
lub
wysłać pocztą tradycyjną na adres:
Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Wybrzeże Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław
W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt z pracownikami Dziekanatu Wydziału, którzy prowadzą Państwa dydaktykę.
Od semestru letniego 2019/2020 tj. 26.02.2020 roku
Godziny otwarcia Biura Obsługi Studentów (BOS), pokój 11.3, budynek D-1:
poniedziałek 11.00–15.00
wtorek 11.00–15.00
środa nieczynne
czwartek 10.00–14.00
piątek 10.00–14.00
1. WZNOWIENIA i PRZENIESIENIA
Osoby zainteresowane wznowieniem studiów lub przeniesieniem na Wydział Inżynierii Środowiska od semestru letniego 2019/2020 zobowiązane są do dnia 31.01.2020 roku założyć w JSOS sprawę o WZNOWIENIE LUB PRZENIESIENIE studiów oraz dostarczyć do Biura Obsługi Studenta mieszczącego się w Dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska, Plac Grunwaldzki 13 - bud. D1, pok. 11.3:
- zaświadczenie o studiowaniu (tylko w wypadku przeniesienia);
- podpisane podanie wygenerowane z JSOS;
- wypis z indeksu z dotychczas zrealizowanymi kursami;
- karty uznania dorobku (druki dostępne na stronie Wydziału);
- dowód wpłaty z uregulowanych ewentualnych zaległości wobec Wydziału;
- dowód osobisty do wglądu;
- numer telefonu kontaktowego (numer należy wpisać ręcznie na wygenerowanym podaniu o wznowieniu lub przeniesieniu).
Ewentualne pytania można kierować do: pani mgr Anny Sawko (tel. 713204318, e-mail: anna.sawko@pwr.edu.pl).
2. ZAPISY NA KURSY
Zapisy na kursy wydziałowe na portalu Edukacja Cl odbędą się w dniach:
- 18.02.2020 roku od godz. 08.00 do godz. 08.30 dla studentów z orzeczoną niepełnosprawnością - pierwszeństwo do zapisów zgodnie z paragrafem 11 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr.
oraz
- 18.02.2020 roku od godz. 08.30 do godz. 16.00
- 19.02.2020 roku od godz. 08.00 do godz. 16.00.
Szczegółowe informacje dotyczące zapisów i korekt umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie Wydziału.
Zapisy na kursy ogólnouczelniane na portalu Edukacja Cl odbędą się w dniach:
- 20 i 21.02.2020 roku.
Szczegółowe informacje umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie: www.akz.pwr.edu.pl.
3. KOREKTY ZAPISÓW NA KURSY
Korekty zapisów na kursy wydziałowe przez JSOS odbędą się w dniach:
- 24.02.2020 roku od 09.00 do 14.00
- 25.02.2020 roku od 09.00 do 14.00.
Szczegółowe informacje dotyczące zapisów i korekt umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie Wydziału.
Korekty zapisów na kursy ogólnouczelniane przez JSOS odbędą się w dniach:
21,22 i 23.02.2020 roku.
Szczegółowe informacje umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie: www.akz.pwr.edu.pl.
4. TERMINY SKŁADANIA PODAŃ
W zależności od sprawy składanie podań odbywa się na dwa sposoby:
- poprzez portal Edukacja Cl - odpowiednie podanie należy wygenerować po założeniu sprawy, a podpisany wydruk podania wraz z ewentualnymi załącznikami należy dostarczyć do Biura Obsługi Studenta mieszczącego się w Dziekanacie WIŚ (bud. D1, pok. 11.3) w wyznaczonym terminie;
- na druku dostępnym na stronie WIŚ - obowiązujący druk podania należy pobrać ze strony WIŚ (http://wis.pwr.edu.pl/studenci/inne/druki-i-podania/studia-stacjonarne) - wypełniony i podpisany wydruk wraz z ewentualnymi załącznikami należy dostarczyć do Biura Obsługi Studenta mieszczącego się w Dziekanacie WIŚ (bud. D1, pok. 11.3) w wyznaczonym terminie.
4.1. WYZNACZANIE WCZEŚNIEJSZEGO TERMINU ZAPISÓW
Termin składania podań o wyznaczenie wcześniejszego terminu zapisów na kursy ogólnouczelniane:
- 13.02.2020 roku – 18.02.2020 roku w godzinach od 09.00 do 14.00
bud. A1, pok. 148 – Pani mgr Barbara Cop-Kowalska - podanie należy adresować do: Prorektora ds. Nauczania – prof. dr hab. inż. Andrzeja Dziedzica.
Termin składania podań o wyznaczenie wcześniejszego terminu zapisów na kursy wydziałowe:
- 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00
bud. D1, pok. 11.3 – Biuro Obsługi Studenta - podanie należy adresować do Prodziekana ds. dydaktyki.
4.2. WYZNACZENIE KURSÓW ZAMIENNYCH
Podanie o wyznaczenie przez Dziekana kursów zamiennych - druk dostępny na stronie WIŚ
Podanie to należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3, gdy kurs z aktualnego programu studiów, na który student chce się zapisać ma inny kod kursu w programie studiów późniejszym. Zapis na kurs jest możliwy, jeżeli w obu przypadkach kody kursów są takie same.
Termin składania podań o wyznaczenie kursów zamiennych:
- 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
Aktualne programy studiów dostępne są na stronie Wydziału:
http://wis.pwr.edu.pl/studenci/dydaktyka/programy-studiow-programy-ksztalcenia
4.3. WŁĄCZENIE KURSÓW DO DOROBKU AKADEMICKIEGO
Włączenie kursów do dorobku akademickiego wymaga założenia sprawy w JSOS i dostarczenia do Biura Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 wygenerowanego i podpisanego podania z załącznikiem – to jest ustalonym dorobkiem zewnętrznym, który jest przypisany do kursów z programu kształcenia. Do podania należy dołączyć również potwierdzony wypis z indeksu lub kserokopię kart zaliczeń oraz ich oryginał do wglądu:
Termin składania podań o włączenie kursów do dorobku akademickiego:
- 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
4.4. REALIZOWANIE KURSÓW AWANSEM
Podania z prośbą o zgodę Dziekana na realizowanie kursów awansem należy składać w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 na druku dostępnym na stronie WIŚ. Maksymalna liczba punktów ECTS realizowanych awansem wynosi 10. Kursy kontynuowane, oznaczone nr 2 lub 3 mogą być realizowane awansem pod warunkiem zaliczenia całego kursu poprzedzającego.
Termin składania podań o realizowanie kursów awansem:
- 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
4.5. WPIS NA SEMESTR Z ZALEGŁOŚCIAMI
W wypadku przekroczenia dopuszczalnego deficytu punktów ECTS należy w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 złożyć podanie o zgodę Dziekana na wpis na semestr z zaległościami (druk dostępny na stronie WIŚ), wykazując wszystkie zaległe kursy od rozpoczęcia studiów.
Dopuszczalny deficyt punktów ECTS - studia rozpoczynające się od roku akademickiego 2015/2016 lub 2016/2017 lub 2017/2018 lub 2018/2019 lub 2019/2020:
a) studia stacjonarne I stopnia (inżynierskie):
1 rok studiów po semestrze 1: 16 pkt. ECTS
1 rok studiów po semestrze 2: 16 pkt. ECTS
2 rok studiów po semestrze 3: 10 pkt. ECTS
2 rok studiów po semestrze 4: 8 pkt. ECTS
3 rok studiów po semestrze 5: 6 pkt. ECTS
3 rok studiów po semestrze 6: 0 pkt. ECTS
b) studia stacjonarne II stopnia (magisterskie):
1 rok studiów po semestrze 1: 6 pkt. ECTS
1 rok studiów po semestrze 2: 6 pkt. ECTS
Termin składania podań o wpis na semestr z zaległościami:
- 10.02.2020 roku – 20.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
4.6. TRZECIA LUB CZWARTA REALIZACJA KURSU
Podanie o zgodę Dziekana na trzecią i czwartą realizację kursu (drugie i trzecie powtarzanie) należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 (druk dostępny na stronie WIŚ):
Termin składania podań o zgodę Dziekana na trzecią lub czwartą realizację kursu (drugie i trzecie powtarzanie):
- 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
Po 25 lutym 2020 roku podania nie będą przyjmowane! Termin do 25.02.2020 roku wynika z § 17 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr.
4.7. PIĄTA I KOLEJNE REALIZACJE KURSU
Podanie o zgodę Prorektora na piątą i kolejną realizację kursu (czwarte i kolejne powtarzanie) należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 na druku dostępnym na stronie WIŚ:
Termin składania podań o zgodę Prorektora na piątą i kolejną realizację kursu (czwarte i kolejne powtarzanie):
- 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
Po 25 lutym 2020 roku podania nie będą przyjmowane! Termin do 25.02.2020 roku wynika z § 17 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr.
4.8. URLOP DZIEKAŃSKI
Studenci, którzy mają przekroczony dopuszczalny deficyt punktów ECTS wynikający z programu studiów i nie otrzymali zgody na studiowanie bez wpisu na semestr mogą otrzymać urlop dziekański po spełnieniu warunków określonych w Regulaminie Studiów PWr.. Wygenerowane w JSOS podpisane podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3:
Termin składania podań o urlop dziekański:
- 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00, jeżeli w czasie urlopu będą realizowane i / lub kursy powtórkowe lub kursy awansem (w takim przypadku w podaniu o urlop w kursach do realizacji należy wpisać powyższe kursy i nie składać dodatkowo odrębnego podania o realizowanie kursów awansem);
- 03.02.2020 roku – 28.02.2020 roku, jeżeli w trakcie urlopu nie będą realizowane kursy.
4.9. STUDIOWANIE BEZ WPISU NA SEMESTR PO URLOPIE
Studenci, którzy po zakończonym urlopie dziekańskim lub zdrowotnym lub dla studentki w ciąży lub dla studenta będącego rodzicem chcą kontynuować studia składają w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 podanie o studiowanie bez wpisu na semestr po urlopie (druk dostępny na stronie WIŚ):
Termin składania podań o studiowanie bez wpisu na semestr po urlopie:
- 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
5. OPŁATY ZA KURSY POWTÓRKOWE I PODANIA O PŁATNOŚĆ W RATACH
Opłaty za kursy powtórkowe należy uiścić w terminie 14 dni od dnia naliczenia opłaty za kurs w JSOS, przelewem bankowym lub pocztowym na indywidualne konto studenta. Wpłatę proszę rozliczyć w JSOS.
Wysokość opłat za powtarzanie kursów z powodu niezadowalających wyników w nauce na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych od roku akademickiego 2018/2019 wynika z Zarządzenia Wewnętrznego Nr 40/2018.
Wysokość opłat za powtarzanie kursów z powodu niezadowalających wyników w nauce na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych od roku akademickiego 2019/2020 wynika z Zarządzenia Wewnętrznego Nr 50/2019.
Podanie o rozłożenie na raty opłat za usługi edukacyjne - druk dostępny na stronie: http://wis.pwr.edu.pl/studenci/inne/druki-i-podania/studia-stacjonarne należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta z zachowaniem poniższego terminu składania podań.
Termin składania podań o płatność w ratach:
- 03.02.2020 roku do dnia poprzedzającego płatność, jednak nie później niż do dnia 05.03.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.
Nieuregulowane opłaty podlegają windykacji wraz z odsetkami ustawowymi.
6. ZAŚWIADCZENIE O STUDIOWANIU
Student, który chce uzyskać zaświadczenie o studiowaniu po 26.02.2020 roku wysyła z konta studenckiego e-maila do pracownika Dziekanatu z prośbą o przygotowanie zaświadczenia. W e-mailu proszę podać liczbę zaświadczeń. E-maila należy wysłać do pracownika prowadzącego dydaktykę studenta:
Studia stacjonarne I stopnia kierunek: Inżynieria Środowiska (IŚ) |
|||
Rok | Nazwisko i Imię | Nr telefonu | Adres e-mail |
I | mgr Karolina Modrzejewska – Ignaczak | tel. 71 320 25 74 | karolina.modrzejewska-ignaczak@pwr.edu.pl |
II | mgr Anna Sawko | tel. 71 320 43 18 | anna.sawko@pwr.edu.pl |
III | mgr Anna Sawko | tel. 71 320 43 18 | anna.sawko@pwr.edu.pl |
IV | mgr Małgorzata Mirek | tel. 71 320 43 90 | malgorzata.mirek@pwr.edu.pl |
Dyplomanci | mgr inż. Marta Bartosiewicz | tel. 71 320 35 13 | marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl |
Studia stacjonarne I stopnia kierunek: Technologie Ochrony Środowiska (TOŚ) i Ochrona Środowiska (OŚ) |
|||
Rok | Nazwisko i Imię | Nr telefonu | Adres e-mail |
I | mgr Małgorzata Mirek | tel. 71 320 43 90 | malgorzata.mirek@pwr.edu.pl |
II | mgr Zofia Gruszczyńska | tel. 71 320 34 72 | zofia.gruszczynska@pwr.edu.pl |
III | inż. Alicja Pawlus | tel. 71 320 43 07 | alicja.pawlus@pwr.edu.pl |
IV | inż. Alicja Pawlus | tel. 71 320 43 07 | alicja.pawlus@pwr.edu.pl |
Dyplomanci | mgr inż. Marta Bartosiewicz | tel. 71 320 35 13 | marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl |
Studia stacjonarne II stopnia kierunek: Inżynieria Środowiska (IŚ) |
|||
Rok | Nazwisko i Imię | Nr telefonu | Adres e-mail |
I | mgr Małgorzata Mirek | tel. 71 320 43 90 | malgorzata.mirek@pwr.edu.pl |
II | mgr Małgorzata Mirek | tel. 71 320 43 90 | malgorzata.mirek@pwr.edu.pl |
Dyplomanci | mgr inż. Marta Bartosiewicz | tel. 71 320 35 13 | marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl |
Studia stacjonarne II stopnia kierunek: Technologie Ochrony Środowiska (TOŚ) |
|||
Rok | Nazwisko i Imię | Nr telefonu | Adres e-mail |
I | inż. Alicja Pawlus | tel. 71 320 43 07 | alicja.pawlus@pwr.edu.pl |
II | inż. Alicja Pawlus | tel. 71 320 43 07 | alicja.pawlus@pwr.edu.pl |
Dyplomanci | mgr inż. Marta Bartosiewicz | tel. 71 320 35 13 | marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl |
Pracownik Dziekanatu niezwłocznie po przygotowaniu zaświadczenia poinformuje e-mailem studenta o możliwości odbioru zaświadczenia. Student po otrzymaniu e-maila potwierdzającego przygotowanie zaświadczenia dokument ten odbiera w Biurze Obsługi Studenta.
7. LEGITYMACJE
Elektroniczna Legitymacja Studencka wydawana jest uprawnionym studentom Wydziału, również studentom Wydziału studiującym w ramach wymiany krajowej i międzynarodowej.
Pytania dotyczące wydania Elektronicznej Legitymacji Studenckiej lub jej duplikatu można kierować do pani mgr Karoliny Modrzejewskiej – Ignaczak - tel. 713202574, e-mail: karolina.modrzejewska-ignaczak@pwr.edu.pl.
Harmonogram prolongaty Elektronicznej Legitymacji Studenckiej z terminem prolongaty 31.10.2020 r. ukaże się na stronie Wydziału w pierwszej połowie marca 2020 roku.
8. PRACA DYPLOMOWA
W semestrze letnim 2019/2020 obowiązują następujące terminy
złożenia prac dyplomowych:
I stopień - termin złożenia pracy dyplomowej do Promotora:
- termin złożenia pracy dyplomowej do Promotora 17.06.2020 roku;
- termin złożenia teczki z pracą i kompletem dokumentów do Dziekanatu 26.06.2020 roku.
Egzaminy dyplomowe planowane są od 7 lipca 2020 roku.
II stopień:
- termin złożenia pracy dyplomowej do Promotora 17.06.2020 roku;
- termin złożenia teczki z pracą i kompletem dokumentów do Dziekanatu 26.06.2020 roku.
Egzaminy dyplomowe planowane są od 7 lipca 2020 roku.
9. KALENDZARZ AKADEMICKI
W semestrze letnim 2019/2020 zajęcia zorganizowane rozpoczynają się:
od 26 lutego 2020 roku tygodniem nieparzystym i trwają 15 tygodni
do 17 czerwca 2020 roku - 8 tygodni nieparzystych i 7 tygodni parzystych.
Ferie wielkanocne trwają od 9 kwietnia 2020 roku do 14 kwietnia 2020 roku.
- 1 maja 2020 r. - Święto Pracy
- 11 czerwca 2020 r. - Boże Ciało
Sesja egzaminacyjna obejmuje 13 dni roboczych i trwa:
od 18 czerwca 2020 roku
do 6 lipca 2020 roku plus 3 soboty (20 VI, 27 VI i 4 VII 2020 r.).
Uwaga zmiany
- 10 VI 2020 r. (środa parzysta) - zajęcia jak w czwartek nieparzysty
- 17 VI 2020 r. (środa nieparzysta) - zajęcia jak w piątek nieparzysty
Pobierz kalendarz akademicki 2019/2020
Życzymy miłego studiowania w semestrze letnim 2019/2020