Wydział Inżynierii Środowiska

Studia stacjonarne - semestr letni 2019/2020

Szanowni Państwo

Wszystkie podania można dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Studenta

lub
wysłać pocztą tradycyjną na adres:

Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Wybrzeże Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław

W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt z pracownikami Dziekanatu Wydziału, którzy prowadzą Państwa dydaktykę.

Od semestru letniego 2019/2020 tj. 26.02.2020 roku

Godziny otwarcia Biura Obsługi Studentów (BOS), pokój 11.3, budynek D-1:

 

poniedziałek 11.00–15.00
wtorek 11.00–15.00

środa nieczynne
czwartek 10.00–14.00
piątek 10.00–14.00

1. WZNOWIENIA i PRZENIESIENIA

Osoby zainteresowane wznowieniem studiów lub przeniesieniem na Wydział Inżynierii Środowiska od semestru letniego 2019/2020 zobowiązane są do dnia 31.01.2020 roku założyć w JSOS sprawę o WZNOWIENIE LUB PRZENIESIENIE studiów oraz dostarczyć do Biura Obsługi Studenta mieszczącego się w Dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska, Plac Grunwaldzki 13 - bud. D1, pok. 11.3:

  • zaświadczenie o studiowaniu (tylko w wypadku przeniesienia);
  • podpisane podanie wygenerowane z JSOS;
  • wypis z indeksu z dotychczas zrealizowanymi kursami;
  • karty uznania dorobku (druki dostępne na stronie Wydziału);
  • dowód wpłaty z uregulowanych ewentualnych zaległości wobec Wydziału;
  • dowód osobisty do wglądu;
  • numer telefonu kontaktowego (numer należy wpisać ręcznie na wygenerowanym podaniu o wznowieniu lub przeniesieniu).

Ewentualne pytania można kierować do: pani mgr Anny Sawko (tel. 713204318, e-mail: anna.sawko@pwr.edu.pl).

2. ZAPISY NA KURSY

Zapisy na kursy wydziałowe na portalu Edukacja Cl odbędą się w dniach:

  • 18.02.2020 roku od godz. 08.00 do godz. 08.30 dla studentów z orzeczoną niepełnosprawnością - pierwszeństwo do zapisów zgodnie z paragrafem 11 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr.

oraz

  • 18.02.2020 roku od godz. 08.30 do godz. 16.00
  • 19.02.2020 roku od godz. 08.00 do godz. 16.00.


Szczegółowe informacje dotyczące zapisów i korekt umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie Wydziału.

Zapisy na kursy ogólnouczelniane na portalu Edukacja Cl odbędą się w dniach:

  • 20 i 21.02.2020 roku.
     

Szczegółowe informacje umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie:  www.akz.pwr.edu.pl.

3. KOREKTY ZAPISÓW NA KURSY

Korekty zapisów na kursy wydziałowe przez JSOS odbędą się w dniach:

  • 24.02.2020 roku od 09.00 do 14.00
  • 25.02.2020 roku od 09.00 do 14.00.

Szczegółowe informacje dotyczące zapisów i korekt umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie Wydziału.

Korekty zapisów na kursy ogólnouczelniane przez JSOS odbędą się w dniach:

21,22 i 23.02.2020 roku.

Szczegółowe informacje umieszczone zostaną do 10 lutego br. na stronie:  www.akz.pwr.edu.pl.

4. TERMINY SKŁADANIA PODAŃ

W zależności od sprawy składanie podań odbywa się na dwa sposoby:

  • poprzez portal Edukacja Cl - odpowiednie podanie należy wygenerować po założeniu sprawy, a podpisany wydruk podania wraz z ewentualnymi załącznikami należy dostarczyć do Biura Obsługi Studenta mieszczącego się w Dziekanacie WIŚ (bud. D1, pok. 11.3) w wyznaczonym terminie;
  • na druku dostępnym na stronie WIŚ - obowiązujący druk podania należy pobrać ze strony WIŚ (http://wis.pwr.edu.pl/studenci/inne/druki-i-podania/studia-stacjonarne) - wypełniony i podpisany wydruk wraz z ewentualnymi załącznikami należy dostarczyć do Biura Obsługi Studenta mieszczącego się w Dziekanacie WIŚ (bud. D1, pok. 11.3) w wyznaczonym terminie.

4.1. WYZNACZANIE WCZEŚNIEJSZEGO TERMINU ZAPISÓW

Termin składania podań o wyznaczenie wcześniejszego terminu zapisów na kursy ogólnouczelniane:

  • 13.02.2020 roku – 18.02.2020 roku w godzinach od 09.00 do 14.00
    bud. A1, pok. 148 – Pani mgr Barbara Cop-Kowalska - podanie należy adresować do: Prorektora ds. Nauczania – prof. dr hab. inż. Andrzeja Dziedzica.

Termin składania podań o wyznaczenie wcześniejszego terminu zapisów na kursy wydziałowe:

  • 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00
    bud. D1, pok. 11.3 – Biuro Obsługi Studenta - podanie należy adresować do Prodziekana ds. dydaktyki.

4.2. WYZNACZENIE KURSÓW ZAMIENNYCH

Podanie o wyznaczenie przez Dziekana kursów zamiennych - druk dostępny na stronie WIŚ

Podanie to należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3, gdy kurs z aktualnego programu studiów, na który student chce się zapisać ma inny kod kursu w programie studiów późniejszym. Zapis na kurs jest możliwy, jeżeli w obu przypadkach kody kursów są takie same.

Termin składania podań o wyznaczenie kursów zamiennych: 

  • 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

Aktualne programy studiów dostępne są na stronie Wydziału:

http://wis.pwr.edu.pl/studenci/dydaktyka/programy-studiow-programy-ksztalcenia

4.3. WŁĄCZENIE KURSÓW DO DOROBKU AKADEMICKIEGO

Włączenie kursów do dorobku akademickiego wymaga założenia sprawy w JSOS i dostarczenia do Biura Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 wygenerowanego i podpisanego podania z załącznikiem – to jest ustalonym dorobkiem zewnętrznym, który jest przypisany do kursów z programu kształcenia. Do podania należy dołączyć również potwierdzony wypis z indeksu lub kserokopię kart zaliczeń oraz ich oryginał do wglądu:

Termin składania podań o włączenie kursów do dorobku akademickiego: 

  • 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

4.4. REALIZOWANIE KURSÓW AWANSEM

Podania z prośbą o zgodę Dziekana na realizowanie kursów awansem należy składać w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 na druku dostępnym na stronie WIŚ. Maksymalna liczba punktów ECTS realizowanych awansem wynosi 10. Kursy kontynuowane, oznaczone nr 2 lub 3 mogą być realizowane awansem pod warunkiem zaliczenia całego kursu poprzedzającego.

Termin składania podań o realizowanie kursów awansem:

  • 03.02.2020 roku – 12.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

4.5. WPIS NA SEMESTR Z ZALEGŁOŚCIAMI

W wypadku przekroczenia dopuszczalnego deficytu punktów ECTS należy w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 złożyć podanie o zgodę Dziekana na wpis na semestr z zaległościami (druk dostępny na stronie WIŚ), wykazując wszystkie zaległe kursy od rozpoczęcia studiów.

Dopuszczalny deficyt punktów ECTS - studia rozpoczynające się od roku akademickiego 2015/2016 lub 2016/2017 lub 2017/2018 lub 2018/2019 lub 2019/2020:

a) studia stacjonarne I stopnia (inżynierskie):
1 rok studiów po semestrze 1: 16 pkt. ECTS
1 rok studiów po semestrze 2: 16 pkt. ECTS
2 rok studiów po semestrze 3: 10 pkt. ECTS
2 rok studiów po semestrze 4: 8 pkt. ECTS
3 rok studiów po semestrze 5: 6 pkt. ECTS
3 rok studiów po semestrze 6: 0 pkt. ECTS

b) studia stacjonarne II stopnia (magisterskie):
1 rok studiów po semestrze 1: 6 pkt. ECTS
1 rok studiów po semestrze 2: 6 pkt. ECTS

Termin składania podań o wpis na semestr z zaległościami:

  • 10.02.2020 roku – 20.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

4.6. TRZECIA LUB CZWARTA REALIZACJA KURSU

Podanie o zgodę Dziekana na trzecią i czwartą realizację kursu (drugie i trzecie powtarzanie) należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 (druk dostępny na stronie WIŚ):

Termin składania podań o zgodę Dziekana na trzecią lub czwartą realizację kursu (drugie i trzecie powtarzanie):

  • 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

Po 25 lutym 2020 roku podania nie będą przyjmowane! Termin do 25.02.2020 roku wynika z § 17 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr.

4.7. PIĄTA I KOLEJNE REALIZACJE KURSU

Podanie o zgodę Prorektora na piątą i kolejną realizację kursu (czwarte i kolejne powtarzanie) należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 na druku dostępnym na stronie WIŚ:

Termin składania podań o zgodę Prorektora na piątą i kolejną realizację kursu (czwarte i kolejne powtarzanie):

  • 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

Po 25 lutym 2020 roku podania nie będą przyjmowane! Termin do 25.02.2020 roku wynika z § 17 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr.

4.8. URLOP DZIEKAŃSKI

Studenci, którzy mają przekroczony dopuszczalny deficyt punktów ECTS wynikający z programu studiów i nie otrzymali zgody na studiowanie bez wpisu na semestr mogą otrzymać urlop dziekański po spełnieniu warunków określonych w Regulaminie Studiów PWr.. Wygenerowane w JSOS podpisane podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3:

Termin składania podań o urlop dziekański:

  • 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00, jeżeli w czasie urlopu będą realizowane i / lub kursy powtórkowe lub kursy awansem (w takim przypadku w podaniu o urlop w kursach do realizacji należy wpisać powyższe kursy i nie składać dodatkowo odrębnego podania o realizowanie kursów awansem);
  • 03.02.2020 roku – 28.02.2020 roku, jeżeli w trakcie urlopu nie będą realizowane kursy.

4.9. STUDIOWANIE BEZ WPISU NA SEMESTR PO URLOPIE

Studenci, którzy po zakończonym urlopie dziekańskim lub zdrowotnym lub dla studentki w ciąży lub dla studenta będącego rodzicem chcą kontynuować studia składają w Biurze Obsługi Studenta – Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska - bud. D1, pok. 11.3 podanie o studiowanie bez wpisu na semestr po urlopie (druk dostępny na stronie WIŚ):

Termin składania podań o studiowanie bez wpisu na semestr po urlopie: 

  • 03.02.2020 roku – 25.02.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

5. OPŁATY ZA KURSY POWTÓRKOWE I PODANIA O PŁATNOŚĆ W RATACH

Opłaty za kursy powtórkowe należy uiścić w terminie 14 dni od dnia naliczenia opłaty za kurs w JSOS, przelewem bankowym lub pocztowym na indywidualne konto studenta. Wpłatę proszę rozliczyć w JSOS.

Wysokość opłat za powtarzanie kursów z powodu niezadowalających wyników w nauce na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych od roku akademickiego 2018/2019 wynika z Zarządzenia Wewnętrznego Nr 40/2018.

Wysokość opłat za powtarzanie kursów z powodu niezadowalających wyników w nauce na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych od roku akademickiego 2019/2020 wynika z Zarządzenia Wewnętrznego Nr 50/2019.

Podanie o rozłożenie na raty opłat za usługi edukacyjne - druk dostępny na stronie: http://wis.pwr.edu.pl/studenci/inne/druki-i-podania/studia-stacjonarne należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta z zachowaniem poniższego terminu składania podań.

Termin składania podań o płatność w ratach:

  • 03.02.2020 roku do dnia poprzedzającego płatność, jednak nie później niż do dnia 05.03.2020 roku w godzinach od 11.00 do 14.00.

Nieuregulowane opłaty podlegają windykacji wraz z odsetkami ustawowymi.

6. ZAŚWIADCZENIE O STUDIOWANIU

Student, który chce uzyskać zaświadczenie o studiowaniu po 26.02.2020 roku wysyła z konta studenckiego e-maila do pracownika Dziekanatu z prośbą o przygotowanie zaświadczenia. W e-mailu proszę podać liczbę zaświadczeń. E-maila należy wysłać do pracownika prowadzącego dydaktykę studenta:

Studia stacjonarne I stopnia
kierunek: Inżynieria Środowiska (IŚ)
Rok Nazwisko i Imię Nr telefonu Adres e-mail
I mgr Karolina Modrzejewska – Ignaczak tel. 71 320 25 74 karolina.modrzejewska-ignaczak@pwr.edu.pl
II mgr Anna Sawko tel. 71 320 43 18 anna.sawko@pwr.edu.pl
III mgr Anna Sawko tel. 71 320 43 18 anna.sawko@pwr.edu.pl
IV mgr Małgorzata Mirek tel. 71 320 43 90 malgorzata.mirek@pwr.edu.pl
Dyplomanci mgr inż. Marta Bartosiewicz tel. 71 320 35 13 marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl
Studia stacjonarne I stopnia
kierunek: Technologie Ochrony Środowiska (TOŚ) i Ochrona Środowiska (OŚ)
Rok Nazwisko i Imię Nr telefonu Adres e-mail
I mgr Małgorzata Mirek tel. 71 320 43 90 malgorzata.mirek@pwr.edu.pl
II mgr Zofia Gruszczyńska tel. 71 320 34 72 zofia.gruszczynska@pwr.edu.pl
III inż. Alicja Pawlus tel. 71 320 43 07 alicja.pawlus@pwr.edu.pl
IV inż. Alicja Pawlus tel. 71 320 43 07 alicja.pawlus@pwr.edu.pl
Dyplomanci mgr inż. Marta Bartosiewicz tel. 71 320 35 13 marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl
Studia stacjonarne II stopnia
kierunek: Inżynieria Środowiska (IŚ)
Rok Nazwisko i Imię Nr telefonu Adres e-mail
I mgr Małgorzata Mirek tel. 71 320 43 90 malgorzata.mirek@pwr.edu.pl
II mgr Małgorzata Mirek tel. 71 320 43 90 malgorzata.mirek@pwr.edu.pl
Dyplomanci mgr inż. Marta Bartosiewicz tel. 71 320 35 13 marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl
Studia stacjonarne II stopnia
kierunek: Technologie Ochrony Środowiska (TOŚ)
Rok Nazwisko i Imię Nr telefonu Adres e-mail
I inż. Alicja Pawlus tel. 71 320 43 07 alicja.pawlus@pwr.edu.pl
II inż. Alicja Pawlus tel. 71 320 43 07 alicja.pawlus@pwr.edu.pl
Dyplomanci mgr inż. Marta Bartosiewicz tel. 71 320 35 13 marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl

Pracownik Dziekanatu niezwłocznie po przygotowaniu zaświadczenia poinformuje e-mailem studenta o możliwości odbioru zaświadczenia. Student po otrzymaniu e-maila potwierdzającego przygotowanie zaświadczenia dokument ten odbiera w Biurze Obsługi Studenta.

7. LEGITYMACJE

Elektroniczna Legitymacja Studencka wydawana jest uprawnionym studentom Wydziału, również studentom Wydziału studiującym w ramach wymiany krajowej i międzynarodowej.

Pytania dotyczące wydania Elektronicznej Legitymacji Studenckiej lub jej duplikatu można kierować do pani mgr Karoliny Modrzejewskiej – Ignaczak - tel. 713202574, e-mail: karolina.modrzejewska-ignaczak@pwr.edu.pl.

Harmonogram prolongaty Elektronicznej Legitymacji Studenckiej z terminem prolongaty 31.10.2020 r. ukaże się na stronie Wydziału w pierwszej połowie marca 2020 roku.

8. PRACA DYPLOMOWA

W semestrze letnim 2019/2020 obowiązują następujące terminy
złożenia prac dyplomowych:

I stopień - termin złożenia pracy dyplomowej do Promotora:

  • termin złożenia pracy dyplomowej do Promotora 17.06.2020 roku;
  • termin złożenia teczki z pracą i kompletem dokumentów do Dziekanatu 26.06.2020 roku.

Egzaminy dyplomowe planowane są od 7 lipca 2020 roku.

II stopień:

  • termin złożenia pracy dyplomowej do Promotora 17.06.2020 roku;
  • termin złożenia teczki z pracą i kompletem dokumentów do Dziekanatu 26.06.2020 roku.

Egzaminy dyplomowe planowane są od 7 lipca 2020 roku.

9. KALENDZARZ AKADEMICKI

W semestrze letnim 2019/2020 zajęcia zorganizowane rozpoczynają się:

od 26 lutego 2020 roku tygodniem nieparzystym i trwają 15 tygodni

do 17 czerwca 2020 roku - 8 tygodni nieparzystych i 7 tygodni parzystych. 

Ferie wielkanocne trwają od 9 kwietnia 2020 roku do 14 kwietnia 2020 roku.

  • 1 maja 2020 r. - Święto Pracy
  • 11 czerwca 2020 r. - Boże Ciało

Sesja egzaminacyjna obejmuje 13 dni roboczych i trwa:

od 18 czerwca 2020 roku

do 6 lipca 2020 roku plus 3 soboty (20 VI, 27 VI i 4 VII 2020 r.).

Uwaga zmiany

  • 10 VI 2020 r. (środa parzysta) - zajęcia jak w czwartek nieparzysty
  • 17 VI 2020 r. (środa nieparzysta) - zajęcia jak w piątek nieparzysty

Pobierz kalendarz akademicki 2019/2020

Życzymy miłego studiowania w semestrze letnim 2019/2020

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję