Logowanie

 

Wydział Inżynierii Środowiska

Informacje dla studentów rozpoczynających studia niestacjonarne II stopnia

Serdecznie witam Was na naszym wydziale i ogromnie cieszę się, że wybraliście Wydział Inżynierii Środowiska.

Zapraszam na spotkanie informacyjne - spotkanie odbędzie się w sobotę 02.03.2024 r.
w budynku D1 - Plac Grunwaldzki 13 - w sali 14.1, spotkanie rozpocznie się o godzinie 10.00.

Na spotkaniu zostaną Państwu przekazane niezbędne informacje dotyczące organizacji i przebiegu studiów na Wydziale Inżynierii Środowiska, obejmujące obowiązki, prawa i przywileje studentów Politechniki Wrocławskiej.

dr hab. inż. Bartosz Kaźmierczak, prof. uczelni
Dziekan Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej


Ważne informacje dla studentów rozpoczynających studia niestacjonarne II stopnia w roku akademickim 2023/2024

1. Udział w Dniu Wstępnym

Udział w Dniu Wstępnym należy traktować jako obowiązkowy przywilej. Chcemy spotkać się z Wami wszystkimi, przywitać Was i uroczyście przyjąć w poczet społeczności akademickiej. Na Uroczystość zapraszamy w stroju odświętnym do sali 14.1 - budynek D1 w sobotę 02.03.2024 r. - na godzinę 10.00.
Adres: Plac Grunwaldzki 13, Wrocław.

Szatnia dla Studentów znajduje się w budynku D1 na parterze.

2. Numer albumu

Do dnia 21 lutego br. każda osoba przyjęta na studia otrzyma numer albumu. Osoby, które były już Studentami PWr. otrzymają dotychczasowy nr albumu.

3. Akceptacja Ślubowania i Oświadczenie

Prawa studenta nabywane są po akceptacji ślubowania. Akceptacji należy dokonać od 28 lutego do 9 marca 2024 na stronie USOSweb.

Oświadczenie, które będzie dostępne w USOSweb w tym samy terminie również będzie do akceptacji.

4. Aktywacja studenckiej skrzynki pocztowej po otrzymaniu numeru albumu

Szczegółową informację jak aktywować studencką skrzynkę pocztową można znaleźć pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie

Adres email studenckiej skrzynki pocztowej jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl

W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl 

5. Reset lub ustawienie hasła

Do zalogowania się do systemów informatycznych niezbędne jest poznanie swojego unikatowego loginu dla konta_AD do systemów informatycznych oraz ustawienie indywidualnego hasła dostępu.

Posiadając aktywną skrzynkę pocztową można przystąpić do aktywacji indywidualnego konta_AD.

Instrukcja jak można tego dokonać dostępna jest pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla

W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+ad@pwr.edu.pl

6. Poczta studencka

Szczegółowa informacja dostępna pod adresem:
https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/poczta-studencka

W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres: pomoc+poczta@pwr.edu.pl

7. System teleinformatyczny USOS

Studenci rozpoczynający studia w roku akademickim 2023/2024 korzystają z systemu teleinformatycznego USOS.

Logowanie do systemu USOS możliwe po utworzeniu konta_AD - utowrzenie konta_AD - informacja w punkcie 5.
Logowanie się do systemu teleinformatycznego USOS dostępne jest pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl

Instrukcja USOSWeb dla STUDENTÓW

8. Opłata za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS):

Absolwenci Politechniki Wrocławskiej studiów I stopnia, którzy w semestrze bezpośrednio następującym po semestrze ukończenia studiów I stopnia podejmują studia II stopnia na Uczelni, albo studenci studiujący równocześnie na studiach I i II stopnia (na różnych kierunkach studiów) mogą posługiwać się dotychczasową ELS. W takim przypadku należy złożyć w dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska w Biurze Obsługi Studenta do 02.03.2024 r. oświadczenie studenta dotyczące miejsca otrzymania ELS - nie należy dokonywać opłaty za ELS.

Student, który podejmuje studia II stopnia i nie spełnia powyższego kryterium składa niezwłocznie, najpóźniej do 27.02.2024 roku w dziekanacie Wydziału Inżynierii Środowiska w Biurze Obsługi Studenta  wniosek o wydanie ELS. Po złożeniu w dziekanacie wniosku - w systemie USOS zostanie Studentowi naliczona opłata za ELS w wysokości 22,00 zł, którą należy niezwłocznie wpłacić przelewem na indywidualny rachunek studenta. Numer rachunku widoczny będzie na profilu Studenta w systemie teleinformatycznym USOS pod adresem: https://web.usos.pwr.edu.pl

O terminie odbioru ELS student zostanie powiadomiony e-mailem - wiadomość zostanie wysłana na konto studenckie.

9. Uznanie przedmiotów do dorobku akademickiego:

Termin składania podań o włączenie przedmiotów do dorobku akademickiego:

• od 21.02.2024 roku do 02.03.2024 roku.

Złożenie podania o Uznanie przedmiotów na Wydziale Inżynierii Środowiska wymaga:

9.1. Pobrania ze strony https://web.usos.pwr.edu.pl/ „Podania o uznanie przedmiotu do dorobku” (aby pobrać dokument, należy wejść w Aktualności>Dokumenty>Dokumenty do pobrania).

9.2. Wypełniania pobranej tabeli i przesłania pliku w formacie.XLS (excel) wraz ze skanem wypisu z indeksu (potwierdzonym przez dziekanat macierzysty) na poniższy adres e-mail:

studia niestacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska
adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl, tel. +48 71 320 4390

W tytule e-maila proszę wpisać „Uznanie dorobku”.

9.3. Po wstępnej weryfikacji poprawności dokumentów, otrzymają Państwo potwierdzenie z dziekanatu z załączonym plikiem w formacie.pdf. Następnie, należy zalogować się na stronie  https://web.usos.pwr.edu.pl/, wybrać zakładkę Dla studentów>Moje studia>Podania>Złóż nowe podanie, wybrać „Podanie o uznanie przedmiotu do dorobku i przejść do „Wypełnij podanie”.

9.4. Podanie należy wypełnić zgodnie z umieszczonymi „Informacjami”, przy czym ZAŁĄCZNIKIEM do podania będzie zatwierdzony przez dziekanat plik pdf.

Podanie wraz z załącznikami należy wydrukować, podpisać i dostarczyć do dziekanatu Wydziału Inżynierii Środowiska - budynek D-1, p.11.3 - do dnia 02.03.2024 r. lub dostarczyć do skrzynki korespondencyjnej znajdującej się przed dziekanatem Wydziału.

10. Grupy na FB - II stopień - studia niestacjonarne:

Inżynieria środowiska - specjalność: Klimatyzacja, ogrzewnictwo i instalacje sanitarne
https://www.facebook.com/groups/931426618163385

Inżynieria środowiska - specjalność: Zaopatrzenie w wodę i usuwanie ścieków
https://www.facebook.com/groups/659841999524068

11. Rejestracja na przedmioty wydziałowe:

11.1. Rejestracja na przedmioty wydziałowe odbędzie się w USOSweb:

Studia niestacjonarne:

  • 22.02.2024 roku (czwartek) od godz. 08.15 do godz. 09.50 – studenci z pierwszeństwem do rejestracji zgodnie z paragrafem 14 Regulaminu Studiów Wyższych w PWr. oraz
  • 22.02.2024 roku (czwartek) od godz. 10.15 do godz. 16.00.

W dniu 22 lutego 2024 roku od godziny 16.00 do godziny 23.59 rejestracja będzie otwarta i Studenci będą mogli sprawdzić prawidłowość swoich rejestracji, a także wypisać się z przedmiotu lub zapisać się na przedmiot w miarę wolnych miejsc. Ewentualne problemy zapisowe, które powstaną w godzinach 16.00-23.59 należy zgłaszać e-mailem do administratorów rejestracji do dnia 23.02.2024 roku.

11.2. Grupy zapisowe dostępne będą w USOSweb w trakcie rejestracji.

12. Korekty rejestracji na przedmioty wydziałowe:

Korekty rejestracji na przedmioty wydziałowe odbędą się w USOSweb w dniu:

  • 24.02.2024 r. (sobota) w godzinach od 8:15 do 23.59.

13. Administratorzy rejestracji i korekt zapisowych wydziałowych:

Ewentualne problemy występujące podczas rejestracji lub korekt zapisowych można zgłosić telefonicznie lub e-mailem z konta studenckiego do wydziałowych administratorów zapisów:

Pani mgr inż. Marta Bartosiewicz, tel. 71 320 35 13, e-mail: marta.bartosiewicz@pwr.edu.pl

lub

Pani inż. Alicja Pawlus, tel. 71 320 43 07, e-mail: alicja.pawlus@pwr.edu.pl

14. Termin rozpoczęcia zajęć na Uczelni na studiach niestacjonarnych na Wydziale Inżynierii Środowiska: SOBOTA - 09.03.2024 roku.

15. Opłata za usługi edukacyjne związane z kształceniem na studiach niestacjonarnych:
- dla studentów rozpoczynajacych studia niestacjonarne II stopnia w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024 wynosi: 3500,00 złotych.
Termin uiszczenia opłaty upływa w dniu 12.03.2024 roku. Za datę uiszczenia opłaty uważa się datę uznania wskazanego przez Uczelnię rachunku bankowego. Opłatę student uiszcza przelewem na indywidualny rachunek studenta. Numer rachunku widoczny będzie na profilu Studenta w systemie teleinformatycznym USOS pod adresem:
https://web.usos.pwr.edu.pl

16. Pomoc materialna: stypendia, zapomogi, akademiki:

Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia, zapomogi i akademiki można znaleźć na stronie Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów

Kontakt:
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Wybrzeże Wyspiańskiego 23-25
50-370 Wrocław
budynek C-13, pokój 1.02 b, 1.04

Biuro podawcze oraz obsługa studentów: pokój 1.01.

Godziny otwarcia:
Pon.- pt. 10.00-14.00.

Obsługę studentów Wydziału Inżynierii Środowiska prowadzi:
Pani Teresa Miętus
tel. +48 71 320 43 80
e-mail: teresa.mietus@pwr.edu.pl

Kierownik Działu Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów:
Pani mgr Karolina Mońca
tel. +48 71 320 44 87
e-mail: karolina.monca@pwr.edu.pl

17. Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska

Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska znajduje się w pokoju 11.3 w budynku D-1 przy Placu Grunwaldzkim 13. Aktualne informacje o trybie pracy dziekanatu dostępne są na stronie internetowej naszego wydziału (wis.pwr.edu.pl). Wszystkie sprawy studenckie w naszym dziekanacie obsługiwane są przez Biuro Obsługi Studentów (BOS).

Adres korespondencyjny dziekanatu to:

Politechnika Wrocławska
Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
Wybrzeże Wyspiańskiego 27
50-370 Wrocław

18. Obowiązkowe Szkolenie BHP dla Studentów rozpoczynających studia na Wydziale Inżynierii Środowiska
w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024:

Szkolenie prowadzone jest w formie kształcenia na odległość na centralnej platformie e-learningowej.

Portal e-learningowego Szkolenia BHP otwarty będzie od 14.03.2024 roku do 17.04.2024 roku.

18.1. Poznaj obowiązujący Cię termin szkolenia:

Otwórz stronę szkoleniebhp.pwr.edu.pl
Znajdź termin Szkolenia dla Twojego Wydziału.
W tym terminie jesteś zobowiązany/na zapoznać się z materiałem szkoleniowym i rozwiązać testy modułowe jako formę potwierdzenia opanowania materiału.

18.2. Jak należy uruchomić Szkolenie BHP?

W systemie USOSweb w Twoich przedmiotach znajdziesz Szkolenie BHP.
Po kliknięciu nazwy szkolenia na otwartej stronie w wierszu Moodle pojawi się link kierujący do szkolenia.
Będzie on dla Ciebie dostępny, gdy zostaniesz zapisany/-na na Szkolenie. Miłej nauki.

18.3. Zdobądź certyfikat ukończenia szkolenia BHP:

Po ukończeniu Szkolenia wygeneruj Certyfikat, który otrzymasz na swoją pocztę studencką, a także prześlij na adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl

18.4. Co mam zrobić, jeżeli mam Ważny Certyfikat ukończonego Szkolenia BHP?

W takiej sytuacji prześlij proszę plik swojego Certyfikatu na adres: bhp.studenci@pwr.edu.pl wraz z informacją o numerze albumu oraz nazwie Wydziału, na którym aktualnie studiujesz lub chcesz uznać ważność Certyfikatu.

Pamiętaj, Twój Certyfikat musi być ważny w dniu obrony dyplomu (ważność upływa w ciągu 5 lat od realizacji szkolenia). Dlatego w przypadku posiadania "starszego" certyfikatu rozważ ponowne przystąpienie do szkolenia.

Dodatkowo prześlij ważny Certyfikat na adres e-mail: elzbieta.hetnar@pwr.edu.pl

Szczegółowe informacje o szkoleniu i obowiązkowych terminach będzie można znaleźć przed terminem rozpoczęcia Szkolenia pod adresem: szkoleniebhp.pwr.edu.pl 

19. Terminy zjazdów:

  1. 9-10 marzec
  2. 16-17 marzec
  3. 23-24 marzec
  4. 13-14 kwiecień
  5. 20-21 kwiecień
  6. 27-28 kwiecień
  7. 11-12 maj
  8. 25-26 maj
  9. 8-9 czerwiec
  10. 22-23 czerwiec.

20. Faktury:

Informujemy, że studenci, którzy w semestrze letnim 2023/2024 będą składać podania o wystawienie faktury za opłaty wnoszone na studiach niestacjonarnych II stopnia powinni w terminie do 2 marca 2024 roku złożyć:

  • podanie Pracodawcy o wystawione faktury – podanie powinno zawierać dane niezbędne do przygotowania faktury - informację kogo opłaty dotyczą, kwotę finansowania, NIP pracodawcy, adres do korespondencji, podanie podpisuje pracodawca
    lub
  • podanie Studenta/ki o wystawienie faktury imiennej (indywidualnej) – podanie powinno zawierać dane niezbędne do przygotowania faktury - informację kogo opłaty dotyczą, kwotę opłat, adres do korespondencji, podanie podpisuje Student/ka.
  • Faktura indywidualna dla Studenta/ki, zostanie wystawiona po uregulowaniu wszystkich naliczonych w USOS-ie USOS-ie opłat.

    Podania można dostarczyć do skrzynki zamieszczonej przed Biurem Obsługi Studenta - bud. D1, pok. 11.3 lub przesłać pocztą tradycyjną lub przesyłką kurierską na adres:

    Politechnika Wrocławska
    Dziekanat Wydziału Inżynierii Środowiska
    Wybrzeże Wyspiańskiego 27
    50-370 Wrocław

21. Wszelkie sprawy dotyczące toku studiów prowadzonego w cyklu dydaktycznym 2023/2024 na etapie 1 proszę kierować do pracownika dziekanatu:

- studia niestacjonarne – kierunek: Inżynieria środowiska:

adres e-mail: malgorzata.mirek@pwr.edu.pl tel. +48 71 320 4390.

22. Regulamin studiów

Regulamin studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej to lektura obowiązkowa dla każdego studenta. Zalecamy zapoznanie się z jego treścią wszystkim studentom pierwszego roku. Znajdują się w nim wszystkie niezbędne informacje dotyczące przebiegu nauki, wytyczne na temat zaliczeń i egzaminów, pracy oraz egzaminu dyplomowego, a także zbiór praw i obowiązków każdego studenta. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Politechniki Wrocławskiej.

23. Parking

Do korzystania z miejsc postojowych Politechniki Wrocławskiej dostępnych dla studentów uprawnia ważna Elektroniczna Legitymacja Studencka. Konieczna jest rejestracja na stronie:

https://skd.pwr.edu.pl/start

Przydatne informacje o Parkingach PWr dostępne są na stronie:

https://iparking.pwr.edu.pl/?o=info

Regulamin korzystania z dróg wewnętrznych i miejsc postojowych na terenie Politechniki Wrocławskiej określa Załącznik do Pisma Okólnego 36/2017.

24. Polinka

Polinka to kolej linowa Politechniki Wrocławskiej. Łączy Kampus Główny uczelni ze znajdującym się po drugiej stronie Odry Kampusem Na Grobli.

Polinka została zbudowana z myślą o studentach, doktorantach i pracownikach Politechniki Wrocławskiej, jednak bardzo szybko stała się atrakcją turystyczną całego Wrocławia.

Obecnie nad Odrą kursują dwa wagoniki. Z jednego brzegu na drugi przedostaniemy się w niecałe trzy minuty. W ciągu godziny kolejką przejedzie nawet 370 pasażerów w każdym kierunku. Jednorazowo w wagoniku może się zmieścić 15 osób (10 miejsc siedzących i 5 stojących).

Życzymy Wam owocnego studiowania na naszym wydziale i niech to będą najlepsze lata w Waszym życiu!
Do zobaczenia już wkrótce!

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję